آمریکا و اروپا تمایلی به نابودی داعش ندارند

آمریکا و اروپا تمایلی به نابودی داعش ندارند
يکشنبه 18 مرداد 1394 - 12:09

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل معتقد است کشورهای غربی مانعی بزرگ بر سر راه نابودی داعش هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، "ویتالی چورکین،" نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، اعلام کرد: بی‌میلی آمریکا و کشورهای غربی در همکاری با دولت سوریه برای جنگ با داعش، کارآیی تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را از بین می‌برد.

"چورکین" در این باره گفت: همکاران غربی ما ضرورتی نمی‌بینند که بر تهدید تروریسم در سوریه و عراق و اقدام مشترک علیه داعش تمرکز کنند. همانطور که می‌دانید ما موضوع "جبهه جنگ با تروریسم" در سوریه و عراق را مطرح کردیم؛ ولی تاکنون شاهد تلاش‌های مشترک جامعه بین المللی در این زمینه نبوده‌ایم و علت آن نیز این است که آمریکا و کشورهای غربی در شورای امنیت تمایلی به همکاری با دولت سوریه در این جنگ مشترک ندارند و این مسئله کارآیی تلاش ها برای نابود کردن داعش را از بین می‌برد.

وی افزود: در زمان اقدام مشترک ما برای نابود کردن تسلیحات شیمیایی سوریه، همه با دولت سوریه همکاری کردند. ما در آن زمان توانستیم همکاری کنیم پس چرا اکنون نمی‌توانیم؟ آن هم در شرایطی که با چالشی بسیار خطرناک به نام داعش و دیگر سازمان های تروریستی در سوریه مواجه هستیم.

"چورکین" این اظهارات را پس از رای گیری شورای امنیت درباره ساز و کار مشخص کردن مسئولان استفاده از مواد شیمیایی در سوریه بیان کرد.
 

پربیننده ترین خبرها