با دستور نخست وزیر عراق؛

پرونده های فساد در عراق گشوده می‌شود

پرونده های فساد در عراق گشوده می‌شود
يکشنبه 18 مرداد 1394 - 14:08

نخست وزیر عراق دستور رسیدگی به پرونده های فساد گذشته و کنونی را زیر نظر یک کمیته عالی صادر کرد و از نهاد قضایی خواست برای تحقیقات شماری از قضات سالم را تعیین و مفسدان را محاکمه کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق که یک نسخه آن در اختیار شبکه السومریه نیوز قرار گرفت، آمده است: حیدر العبادی نخست وزیر عراق بنا به مقتضیات منافع عمومی و با استناد به ماده 78 قانون اساسی دستور گشودن پرونده های فساد گذشته و کنونی را زیر نظارت یک کمیته عالی مبارزه با فساد صادر کرد که این کمیته متشکل از متخصصان است و براساس اصل "اینها را از کجا آورده اید" کار می کند.
العبادی از هیئت وزیران خواست تا با آن موافقت کند و از مجلس نمایندگان عراق نیز خواست تا آن را تصویب کند تا اینکه نخست وزیر بتواند اصلاحاتی را که مرجعیت عالی دینی و شهروندان در زمینه مبارزه با فساد و برقراری عدالت اجتماعی خواستار شده است، اجرا کند.

نخست وزیر عراق صبح امروز دستوراتی را برای کاهش فوری تعداد محافظان همه مسؤولان از جمله مسؤولان سه قوه، لغو فوری مناصب نمایندگان رئیس جمهور و نخست وزیر، دور کردن همه پست‌های عالی از سهم خواهی‌های حزب و طایفه‌ای، کوچک سازی وزارت خانه ها و نهادهای دولتی برای ارتقای توانمندی ها و کاهش هزینه ها، لغو دستمزدهای فوق العاده رؤسای نهادها و مؤسسات دولتی و بازنشستگان و گشودن پرونده های فساد، صادر کرد.
مرجعیت عالی عراق جمعه گذشته از نخست وزیر این کشور خواست در اقدامات خود برای اصلاح امور این کشور جرأت و شجاعت بیشتری داشته باشد و با کسانی که به اموال مردم دست درازی می کنند، با مشت آهنین برخورد کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها