تاثیر شگفت انگیز غذای تند بر طول عمر

تاثیر شگفت انگیز غذای تند  بر طول عمر
يکشنبه 18 مرداد 1394 - 14:41

پژوهش جدید دانشگاه هاروارد با همکاری آکادمی علوم پزشکی چین بیانگر این است که خوردن غذاهای تند ، می تواند به طولانی شدن عمر و جلوگیری از مرگ زود رس ناشی از برخی بیماریها، منجر شود

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این پژوهش جدید که این هفته در مجله" BMJ"  منتشر شد، حاکی است افرادی که درهفته شش الی هفت بار غذای تند می خورند ، 14 درصد کمتر از کسانی که درهفته فقط یک بار یا کمتر غذای تند می خورند ،دچار مرگ زودرس می شوند.

 پژوهشگران آکادمی علوم پزشکی چین ، یک گروه پانصد هزار نفری  از مناطق مختلف چین  در رده سنی میان 30 تا 70 سال را از سال 2004 تا 2008  مورد بررسی قرار داده و پس از آن پژوهشگران پس از گذشت هفت سال ، سوابق مرگ  20224 نفر را بررسی کردند.

نتیجه این پژوهش بیانگر این است که غذاهای ادویه دار یا تند دارای ماده ای به نام کاپساسین  است که به مقدار زیادی در فلفل قرمز وجود دارد که موجب سوزاندن چربی ها می شود.

پژوهشگران معتقدند ماده کاپساسین در از بین بردن التهابها و تحریک کلیه ها، ریه و قلب نقش مفیدی دارد.

اما کریستسن برنز پرستار دانشگاه جونز هاپکینز گفت :این ماده امکان دارد بر مثانه های فعال یا تنبل نیز تاثیر داشته و موجب  کج خلقی در زنان شود.

پژوهشگران با اضافه کردن یک بند به این پژوهش ، به قطعی نبودن نتائج و بر ضرورت پژوهش علمی با جزئیات آن اشاره کردند به ویژه اینکه این  پژوهش فقط بر روی  یک فرهنگ با متغیرهای زیادی انجام شد مانند کیفیت آماده کردن غذاهای تندی  که این افراد خورده بودند زیرا این پژوهش تکمیل نمی شود مگر اینکه بر اساس اعلام داونی میلر استاد دانشگاه کالیفرنیا به فلفل قرمز به عنوان عامل طولانی شدن عمر و جلوگیری از بیماریها در صورت افزوده شدن به دیگر ادویه ها،اشاره کنیم.

 "جان هاینز"  پژوهشگر محیط زیست و یکی از روانشناسان نیز گفت : کالریهایی که شخص از خوردن غذای تند کسب می کند، امکان دارد در فرایند  متابولیسم بدن  و دریافت کربو هیدرات نقش داشته باشد، بنابراین یک رژیم غذایی سالم امکان دارد موجب طول عمر شود .

هاینز گفت : اما میان  خوردن یک وعده غذایی سالم که غذای تند نیز جزو آن باشد، با خوردن مقدار زیادی مرغ سرخ شده با سس تند تفاوت وجود دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها