گزارش خبرنگار العالم از صحنه نبرد؛

ارتش سوریه تروریستها را درحلب غافلگیرکرد + فیلم

دوشنبه 19 مرداد 1394 - 15:20

حلب (العالم) ـ ارتش سوریه با اجرای عملیات غافلگیر کننده علیه تروریست ها در حلب، کنترل برخی مواضع آنان را در دست گرفت و در این حمله شماری از افراد مسلح پا به فرار گذاشتند و برخی دیگر کشته شدند.

"ربیع کلاوندی" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد، ارتش سوریه در حلب عملیات غافلگیر کننده ای علیه گروههای تروریستی در منطقه "سلیمان الحلبی" اجرا کرد که به تسلط ارتش بر تعدادی از مجتمع های مسکونی در این منطقه منجر و برخی خطوط پشتیبانی افراد مسلح بین منطقه الشیخ خضر و پارک الصاخور قطع شد.

ارتش با اجرای عملیات های موفقیت آمیز ثابت کرده که قادر است پایگاههای گروههای مسلح را درهم بکوبد. این بار واحدهای ارتش سوریه عملیات منحصر به فردی در منطقه سلیمان الحلبی اجرا کردند. این عملیات در دو مرحله اجرا شد. در مرحله اول نیروها به محل استقرار افراد مسلح نفوذ کردند و در مرحله دوم آن ها را از بین بردند. ارتش سوریه در این عملیات کنترل تعدادی از ساختمان های این منطقه را که بر ایستگاه پمپاژ آب مشرف است، در اختیار گرفت.

یک سرباز سوری به خبرنگار العالم گفت: واحدهای نظامی کنترل برخی از مجتمع های مسکونی را در منطقه سلیمان الحلبی در اختیار گرفتند. 

وی تاکید کرد، پس از سیطره ارتش بر این مجتمع های مسکونی، برخی از افراد مسلح بعد از حمله واحدهای نظامی ارتش سوریه، فرار کردند و برخی دیگر نیزکشته شدند.  

خبرنگار افزود: گروه موسوم به «لواء التوحید» این ساختمان ها را به محل اقامت افراد مسلح خود تبدیل کرده و اتاق های امداد برای درمان زخمی هایشان ایجاد کرده بودند. همچنین افراد مسلح خندق هایی حفر کرده بودند تا از آن ها در عملیات علیه ارتش سوریه استفاده کنند.

افراد مسلح بعد از اینکه هدف حملات ارتش سوریه قرار گرفتند، بمب ها، خمپاره ها و سایر ادوات نظامی خود را رها کردند.

یک سرباز سوری به خبرنگار العالم گفت: ما سه مجتمع مسکونی را پاکسازی کرده ایم و به پیشروی و تلاش برای پاکسازی همه مناطق سوریه ادامه می دهیم.

اهمیت سیطره بر این مجتمع ها در این است که راههای نفوذ افراد مسلح از منطقه الشیخ خضر و پارک الصاخور به سمت منطقه سلیمان الحلبی مسدود می کند و دامنه کنترل ارتش سوریه در منطقه اطراف ایستگاه پمپاژ آب در سلیمان الحلبی را گسترش می دهد.

پربیننده ترین خبرها