تعرض به کودکان و دردسر نخست‌وزیر و پلیس پاکستان

تعرض به کودکان و دردسر نخست‌وزیر و پلیس پاکستان
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 19:14

انتشار اخبار تکان‌دهنده درباره تجاوز گسترده به کودکان در پاکستان، نخست وزیر این کشور را در معرض استیضاح قرار داده و پلیس این کشور را با اتهام سهل‌انگاری در برخورد با مجرمان مواجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس پاکستان روز دوشنبه 19 مرداد، در حالی تحقیق در مورد "بزرگترین رسوایی تجاوز به صدها کودک و نوجوان" را آغاز کرد که خانواده های برخی از قربانیان، پلیس را به مماشات با مجرمان و عدم پیگرد جدی آنان متهم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این ماجرا از جنایتِ تجاوز به ٢٨٠ نوجوان اکثرا زیر ١۴ سال، در روستایی بنام "حسین خان والا" در جنوب غرب شهر لاهور، نوار های ویدیویی تهیه شده است.

لطیف احمد سارا، نماینده خانواده های قربانیان این ماجرا گفته است تهیه و انتشار این نوار های ویدیویی از سال ٢٠٠۷ آغاز شده و افرادی تلاش کرده اند در بدل تهدید انتشار این نوارها،، خانواده های قربانیان را به پرداخت پول وادار کنند. وی ادعا کرده است که تقریبا نیمی از نوجوانان ساکن روستا مورد تجاوز قرار گرفته اند.

مادر یکی از قربانیان هم به خبرگزاری فرانسه گفته است که خانواده او از سال ٢٠١١ برای جلوگیری از انتشار فیلم تجاوز بر فرزند شان به تهیه کنندگان ویدیوها پول می پردازند.

دامنه این رسوایی بحدی گسترده شده که خشم نواز شریف، نخست وزیر پاکستان را برانگیخته و از سوی دیگر، وی را با احتمال استیضاح در پارلمان مواجه کرده است. همچنین با وجود تعهد نخست وزیر پاکستان برای محاکمه عاملان این قضیه، وکلای قربانیان، پلیس ایالت پنجاب را به همکاری با متجاوزان متهم کرده و گفته اند قربانیان به شکل غیرقانونی تحت بازداشت قرار گرفته اند.

گفته میشود مقام های پلیس پنجاب در اولین گزارش خود در باره این ماجرا، اتهامات تجاوز جنسی به نوجوانان را بی بنیاد و یک قضیه قدیمی توصیف کرده اند.

در همین حال شهزاد سلطان، یک مقام پلیس محلی مدعی شده که نوارهای ویدیویی، از نوجوانانی تهیه شده که با "رضایت متقابل" دست به این اقدام زده اند. او با این حال گفته است که هشت تن در این رابطه دستگیر شده اند.

همچنین صبا صدیق، مسئول دفتر حفاظت از کودکان در پنجاب این قضیه را «بزرگترین رسوایی تجاوز جنسی بر کودکان در تاریخ پاکستان» خوانده است.

این اتهام جنسی پاکستان را با شوک بزرگی مواجه نموده و موجب توجه و نگرانی فعالان حقوق بشری و سیاست مداران پاکستانی شده و پوشش اخبار مربوط به این جنایت بزرگ انسانی در پاکستان به ویژه در شبکه های اجتماعی ای نظیر توییتر، خشم و احساسات مردم را برانگیخته است. سوءاستفاده جنسی از کودکان یک خط قرمز ملی برای پاکستانی ها است.

فعالان حقوق بشری معتقدند که سوءاستفاده جنسی و تجاوز به کودکان در پاکستان به امری رایج بدل شده و در این میان، بیش از یک و نیم میلیون کودک بی خانمان این کشور بیش از همگان در معرض تجاوز قرار دارند.

با وجود این ادله و اسناد محکم، اداره پلیس پنجاب سعی در پوشاندن عمق فاجعه دارد و مدعی است که تنها 7 پرونده مرتبط با تجاوز جنسی ثبت شده و اعضای این گروه جنایتکار تنها 30 فیلم ویدئویی مستهجن ضبط کرده اند.

یکی از ماموران پلیس در مصاحبه خود اعلام کرده که این گروه جنایتکار فعالیت خود را از سال 2007 میلادی یعنی از هنگامی که خود دبیرستانی بوده اند، آغاز کرده اند و فیلم هایی که ضبط کرده اند برای رقابت میان نوجوانان بوده است.

برخی از خانواده های قربانیان معتقدند که پلیس به جای محاکمه و دستگیری این جانیان در پی حمایت از آن ها است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها