نبیه برّی: توافق هسته‌ای ایران به نفع اعراب است

نبیه برّی: توافق هسته‌ای ایران به نفع اعراب است
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 21:10

العالم ـ رییس پارلمان لبنان تاکید کرد که انتخاب ریس جمهور لبنان، به کمک عربستان و ایران نیاز دارد و توافق هسته‌ای به نفع ایران و اعراب است؛ زیرا گذشته و اقتصاد و منافع مشترک با یکدیگر دارند.

وتحدث رئيس مجلس النواب، في حوار مع صحيفة "الأهرام" المصرية يُنشر غداً، عن تعطيل انتخاب الرئيس وضرورة مساعدة السعودية وايران لحل مشكلة انتخابه، متناولا التمديد للمجلس النيابي وعدم دعمه لزعيم "التيار الوطني الحر" ميشال عون .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نبیه بری در گفتگو با روزنامه الاهرام چاپ مصر از مانع تراشی بر سر انتخاب رییس جمهور و لزوم کمک عربستان و ایران برای حل مشکل انتخاب رییس جمهور سخن گفت و به مساله تمدید عضویت نمایندگان مجلس و عدم حمایت از میشل عون رییس جریان آزاد ملی پرداخت.

وی در این گفتگو که متن کامل آن فردا منتشر می شود، تصریح کرد که من از حق ژنرال عون در برگزاری تظاهرات، به شرط تعطیل نکردن نهادهای دولتی حمایت می کنم و افزود: "اگر عون را برای ریاست جمهوری تایید کنم، گویی خودم احترام قائل نیستم، چرا که وی مرا به عدم مشروعیت متهم می کند"

بری تاکید کرد که امنیت فعلی لبنان، مدیون گفتگو میان جریان المستقبل و حزب الله است و کسی که این امر را نمی بیند، نابینا است.

رییس پارلمان لبنان با اشاره به اهمیت توافق هسته ای ایران، خواستار ائتلاف مصر و عربستان و ایران برای حفظ منافع منطقه در شرایط فعلی شد و خاطرنشان کرد که امریکا برای حفظ نفت با ایران توافق نکرد؛ بلکه نگران اروپا و تهدید منافع خود از جانب تندروها و تکفیری ها بود.

وی درباره اختلافات مذهبی در جهان عرب، با بیان اینکه مقولۀ وجود "هلال" شیعی را باید در کنار "قمر" سنی بازخوانی کرد؛ افزود: "من شیعه هستم در حالی که سنی ها را دوست دارم" و "ما با وحدت خود علیه اسراییل پیروز شدیم، نه با تکیه بر شیعه یا سنی بودنمان".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها