النصره: هدف ائتلاف ضد داعش، تامین امنیت ترکیه است

النصره: هدف ائتلاف ضد داعش، تامین امنیت ترکیه است
دوشنبه 19 مرداد 1394 - 22:42

گروه تروریستی "جبهه النصره" با اذغان به این که نخستین هدف ائتلاف ضد داعش، حفظ امنیت ملی ترکیه است، اعلام کرد که این جبهه از نقاط تماس خود با داعش در جبهه شمالی حلب عقب‌نشینی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، النصره با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نبرد کنونی علیه داعش گزینه راهبردی و برگرفته از اراده دیگر گروه های مسلح در سوریه نیست، بلکه هدف از این جنگ، تامین امنیت ملی ترکیه است.

النصره در این بیانیه، عقب نشینی خود را از نقاط اتصال با داعش در حومه شمالی حلب اعلام و خاطرنشان کرده است که ورود به ائتلاف ضد داعش در شرایط کنونی جایز نیست.

الحدث نیوز نوشت: النصره در بیانیه خود تصریح کرده که پیشروی کردها از "تل ابیض" سوریه تا "تل عفرین" زنگ خطر را برای دولت ترکیه به صدا درآورد و آنکارا تصمیم به ایجاد منطقه حائل از "اعزاز" تا "عین العرب" در حومه شمالی حلب گرفت که برخی از این مناطق در سیطره داعش قرار دارد، بنابراین ترکیه با همکاری ائتلاف بین المللی علیه داعش درصدد حمله به مواضع این گروه تروریستی در مناطق مذکور گرفت.

النصره در این بیانیه تاکید کرده است: جنگ کنونی با داعش هم اکنون یک گزینه استراتژیک برای گروه های مسلح فعال در سوریه و برخاسته از خواست و اراده آزاد این گروه ها نیست بلکه هدف اصلی  ائتلاف ضد داعش امنیت ملی ترکیه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها