عامل انفجار در مسجد عربستان، سعودی بود

عامل انفجار در مسجد عربستان، سعودی بود
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 14:35

وزارت کشور عربستان اعلام کرد، عامل انفجارِ پنج‌شنبۀ گذشته در مسجد مرکز نیروهای ویژه در ابها، یک تروریستِ سعودی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عامل انتحاری این واقعه، کمربند انفجاری خود را در میان نمازگزارانی منفجر کرد که در حال اقامه نماز ظهر بودند. این شخص یوسف بن سلیمان عبدالله السلیمان نام دارد که 21 ساله و متولد 1994 بود.

در این عملیات تروریستی، 15 تن از نمازگزاران کشته شدند که 5 تن از آنان نیروی پلیس بودند، شش تن از نیروهای تحت آموزش در خصوص خدمتگزاری به حجاج و چهارتن نیز از پرسنل بنگلادشی بودند.

الترکی در گفت وگو با روزنامه الحیات فاش کرد که السلیمان، پیش از این در سال 2013 به اتهام داشتن تفکرات گمراه کننده و تایید سازمان القاعده، بازداشت شده بود و پس از 45 روز، به سبب فراهم نشدن ادلۀ کافی، آزاد شد.

شناسایی این شخص، یک روز پس از آن صورت گرفت که گروه تروریستی داعش، با انتشار فایل صوتی و عکسی از عامل انفجار، او را مسئول عملیات ابها معرفی کرد. خانوادۀ این انتحاری، پس از انتشار عکس او، به سرعت مشخصاتش را به پلیس اعلام کردند.

این تروریست سعودی، از ساکنان شهر سکاکا در منطقه الجوف واقع در شمال عربستان است و هیچ گاه به خارج از این کشور سفر نکرده بود. وی که هنگام مرگ تحت پیگرد پلیس بود، از یک سال پیش، از اندیشه های تروریستی تاثیر پذیرفته بود.

به نوشتۀ روزنامه الحیات، صفحۀ اینستاگرام ِ این تروریست سعودی، سرشار از مطالبی درباره چگونگی پیشرفت شخصیتی بود. عکس هایی که در صفحۀ خود منتشر کرده بود نیز مربوط به انواع غذا و شیوه های طبخ آن ها بود. آخرین پست او بر روی اینستاگرام، مربوط به اواخر سال 2014 است که در آن از خوانندگانِ صفحه اش خواسته، برای موفقیتش در "زندگی جدید"، دعا کنند.

ناظران، این جمله را نشان دهنده آغاز شکل گیری تغییر در اندیشه های وی و وابسته شدن به داعش می دانند.

26

پربیننده ترین خبرها