آمریکا راهبرد آموزش مخالفان سوری را تغییر می‌دهد

آمریکا راهبرد آموزش مخالفان سوری را تغییر می‌دهد
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 14:58

پنتاگون برای احیای برنامۀ شکست‌خوردۀ آموزش نظامی و مسلح کردن گروه های مخالف سوری، به دنبال راهبرد جدید است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نظامی در وزارت دفاع آمریکا گفتند: پنتاگون در تلاش است، برای نجات برنامه آموزش نظامی و مسلح کردن گروه های مخالف سوری راهی بیابد زیرا این طرح، در آستانۀ شکست قرار گرفته است.

به گفته این منابع، پیش بینی می شود یک گروه دوم از مخالفان سوری، شامل 70 تن تشکیل شود و فرایند آموزش آن ها در هفته های آینده آغاز شود، اما هنوز مشخص نیست که این اقدامات به چه صورتی انجام خواهد گرفت.

این منابع تاکید کردند که گروهِ نخست، در معرض حمله عناصر جبهه النصره وابسته گروه القاعده قرار گرفته و شماری از آن ها ربوده شده و شماری دیگر موفق به فرار شدند.

مسئولان آمریکایی به شبکه سی.ان.ان خبر دادند که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا موافقت کرده است که از جنگجویان سوری که از حمایت آمریکا برخوردارند، پشتیبانی هوایی صورت گیرد و در صورت حمله به آن ها، از آن ها حمایت شود.

از سوی دیگر چهار فروند هواپیمای ترابری نظامی آمریکایی در چارچوب مبارزه با داعش، در پایگاه نظامی اینجرلیک واقع در جنوب ترکیه فرود آمدند و این در حالی است که به گواهی خبرگزاری آناتولی، پیش از آن نیز 8 هواپیمای نظامی دیگر که 6 فروند از آن ها الف-16 بودند، در ترکیه فرود آمده بودند.

این تحرکات نظامی پس از آن صورت می گیرد که "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه در اواخر ماه جولای اعلام کرد که ترکیه به کشورهای ائتلاف بین المللی اجازه خواهد داد در عملیات خود ضد داعش، از پایگاه هوایی اینجرلیک استفاده کند که البته این موضوع را همزمان با بمباران پایگاه های حزب کارگران کردستان در عراق اعلام کرد.
 

 26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها