مصاحبه باخانواده‌ای مسیحی که از چنگ داعش گریخت

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 21:37

حمص(العالم)- یکی از خانواده های مسیحی که موفق به فرار از روستای القریتین شده، در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم رنج و غم خود را درباره ترک خانه و دوری از آشنایانی که همچنان در چنگال داعش هستند، بازگو کرد.

"رؤی العلی" خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از حمص گزارش داد؛ روستای مسیحی نشین القریتین سوریه در منطقه ای قرار گرفته که امتداد شهر تدمر و یکی از مهم ترین نقاط ارتباطی در جغرافیای جنوب غرب سوریه است که در حد فاصل میان حمص و حومه دمشق در شهرهای قاره و النبک قرار گرفته و نوک حمله داعش برای پیشروی به سوی قلمون شرقی و سپس غوطه شرقی در حومه دمشق به شمار می آید و اینک در تصرف تروریست های داعش قرار دارد.

پدر این خانواده به خبرنگار شبکه العالم گفت: عزیزان ما در دست داعش هستند و نمی توانند از روستا خارج شوند از سرنوشت آنها خبری نداریم اما می گویند در امان هستند.
زن خانواده نیز می گوید تروریست ها سه جوان را که در مزرعه کار می کردند با خود برده اند.
یکی از بچه ها هم خاطرنشان کرد، دایی و خاله هایش به همراه فرزندانشان در روستا هستند، و همه مسیحیان این روستا به نوعی از نزدیکان آنها به شمار می آیند.
خبرنگار العالم در سوریه از ادامه درگیری میان ارتش سوریه و تروریست های داعش در روستای القریتین در حومه شرقی حمص و ادامه رنج و محنت خانواده هایی که از روستای خود فرار کرده اند، خبر داد.

بنابر این گزارش، درگیری ها در حومه شرقی حمص بعد از حمله داعش به روستای القریتین به اوج خود رسید و تروریست ها 3 خودرو را در ایست و بازرسی های ارتش منفجر و به نیروهای ارتش حمله کردند و با ورود به روستای القریتین دهها نفر از خانواده هایی را که نتوانسته بودند شبانه به روستاهای مجاور بگریزند، ربودند.
سلوانس پطرس النعمه کشیش ارتودکس های حمص و حماه در گفت و گو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، اسقف افرام و کشیش های مسیحی پیام های کمک خواهی فرستاده و خواستار آزادی و بازگشتن به خانه هایشان شده اند.
وی افزود: کشیش ها به طرفداری از نظام و دولت و ارتش متهم هستند و ما می دانیم که اکثر اینها مردمی بی دفاع، ساده و بی گناه هستند و با صداقت و امانتداری و اخلاص در روستای القریتین زندگی کرده اند.

پربیننده ترین خبرها