سوریه: عربستان آخرین طرفی است که حق صحبت دارد

سوریه: عربستان آخرین طرفی است که حق صحبت دارد
چهارشنبه 21 مرداد 1394 - 10:36

وزارت امور خارجه سوریه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه عربستان اعلام کرد: رژیم قرون وسطایی سعودی آخرین طرفی است که حق حرف زدن از مشروعیت و قانونی بودن را دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه، اظهارات روز سه شنبه "عادل الجبیر" را محکوم کرد و آن را بیانگر نقش ویرانگر "نظام وهابی آل سعود" که الهام گرفته از اندیشه های تکفیری و جاهلانه آن در تجاوز به سوریه است، دانست.
این منبع افزود: نظام قرون وسطایی سعودی که فاقد هرگونه مشروعیت قانونی و مردمی بوده و دستانش به خون ملت های سوریه و یمن آغشته است، آخرین طرفی است که حق حرف زدن از مشروعیت و قانونی بودن را دارد، زیرا به سادگی می توان گفت که این رژیم شایستگی حرف زدن در این زمینه را ندارد.
وی خاطرنشان کرد: دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست که گروه تروریستی داعش از نظر فکری و اقدام عملی از رحم نظام وهابی زاده شده و هر دو در شیوه قطع کردن سر و دست و شلاق زدن به نام اسلام یکسانند، در حالی که اسلام واقعی از این گونه مسائل کاملا مبراست.
این منبع سوری گفت: شیوه ای که نظام عربستان سعودی در ارایه انواع کمک ها به گروه های تروریستی در سوریه و دیگر مناطق در پیش گرفته، ناشی از ارتباط تنگاتنگ و عمیق میان این رژیم و گروه های تروریستی است که تهدیدی خطرناک برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی به شمار می رود و پایان دادن به این رفتار ویرانگر نظام سعودی بسیار ضروری است.

پربیننده ترین خبرها