برخورد انگلیس با حضور آزار دهنده گردشگران سعودی

برخورد انگلیس با حضور آزار دهنده گردشگران سعودی
پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - 09:09

سر و صدای خودروهای لوکس اتباع عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس در بسیاری از خیابانهای لندن، دولت انگلیس را مجبور به صدور قانون جدیدی مبنی بر جریمه صاحبان این خودروها و توقیف آنها کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای شهر لندن بارها از مزاحمت این افراد مخصوصا در تعطیلات تابستانی شکایت کرده است.
طبق گزارشی که روزنامه الوطن درباره مزاحمتهای این افراد در خیابانهای لندن منتشر کرده است، "نیک براون" رئیس شورای شهر چلسی و کنزینگتون چند روز قبل به روزنامه انگلیسی مترو گفته بود: "این منطقه متأسفانه محل جولان و مزاحمت نوجوانان عشق سرعت از کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است، به محض اینکه صدای موسیقی و خودرو در این منطقه به گوش می رسد به سرعت می توان فهمید که آنها منبع و منشأ اینهمه مزاحمت هستند".
دکتر "ناصر الطیار" مدیر اجرایی مجموعه گردشگری الطیار نیز به این روزنامه گفت: این قانون که برای مقابله با مزاحمتهای خودروهای اتباع عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس وضع شده است، از ابتدای سپتامبر آینده اجرایی می شود.

* واکنش دولتهای دیگر
مردم اتریش و جمهوری چک نیز با اقدامات آزار دهنده مشابهی از سوی اتباع عربستان مواجه هستند. این موضوع دولت و پارلمان این دو کشور را بر آن داشته تا به فکر کاهش تعداد گردشگران سعودی و در نهایت جلوگیری از ورود آنها به کشور بیفتند.

این در حالی است که سفارتخانه های این دو کشور در ریاض گفته اند سیاست صدور ویزا در کشورهای متبوعشان هیچ تغییری نکرده، و اتباع عربستان همچنان می توانند به این دو کشور سفر کنند.
الطیار ابراز امیدواری کرد که وین و پراگ مانع ورود اتباع عربستان نشوند.

وی چند راه حل را برای مهار پدیده هنجارشکنی گردشگران سعودی پیشنهاد کرد.
الطیار افزود: ما به عنوان کسانی که به گردشگران خدمات ارائه می دهیم نمی توانیم آنان را مجبور به کاری کنیم.. لذا فقط با استفاده از رسانه ها و سایتهای ارتباطات اجتماعی و نیز با کمک مدارس و خطیبان مساجد و غیره می توان به فرهنگ سازی در میان آنها پرداخت. تا به این ترتیب به اتباع عربستان فهماند که نباید با رفتارهای ناشایست در خارج از کشور آبروی کشورشان را ببرند.
الطیار با کم اهمیت جلوه دادن هنجارشکنی اتباع عربستان در کشورهای اروپایی گفت برخی مسافران سعودی برای اولین بار است که به اروپا سفر می کنند و لذا طوری رفتار می کنند که انگار در عربستان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها