شرایط طاقت فرسای آوارگان در یونان

شرایط طاقت فرسای آوارگان در یونان
پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - 10:32

روزنامه انگلیسی " ایندیپندنت " گزارشی را درباره وضعیت دشوار و طاقت فرسای مهاجران و آوارگان سوری در یک ورزشگاه فوتبال در یونان منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " نیکولاس باویتیس" در گزارشی از یونان نوشت مهاجرانی که به یونان رسیده اند، در یک ورزشگاه فوتبال بدون آب و غذا یا سرویس های بهداشتی بازداشت شده اند و ساعت ها درانتظار این هستند که مسؤولان اسامی آنان را ثبت کنند.

بر اساس این گزارش، ثبت اسامی این آوارگان برای دومین روز متوالی، توسط سه افسر پلیس ادامه دارد.

یک آواره سوری اوضاع را بسیار وخیم توصیف کرد و گفت، نیروهای پلیس مردان و حتی کودکان آواره را کتک می زنند.

یکی از کارکنان سازمان بدون مرز درباره این وضعیت گفت که مسؤولان فقط به مسائل امنیتی توجه می کنند و به مسائل انسانی اهمیتی نمی دهند.

وی درباره شرایط ورزشگاهی که آوارگان سوری درآن جا بازداشت شده اند، گفت: فقط دو سرویس بهداشتی دراین ورزشگاه وجود دارد و و دسترسی به آب وجود ندارد و فقط یک منبع آب به اینجا ورده اند و شرایط بسیار دشوار است.

یونان گذرگاه اصلی است که مهاجران تلاش می کنند تا از آن جا به اروپا منتقل شوند و از ژانویه گذشته ، 130 هزار آواره خود را از ترکیه به جزایر واقع در شرق دریای اژه رسانده اند.

برخی جزایر یونان در ماه گذشته پذیرای هزاران مهاجر بود به همین دلیل تعداد گردشگرانی که قصد رفتن به این جزایر را داشتند، کاهش یافت.

به نوشته ایندیپندنت ، با آغاز صبح ، قایق های حامل مهاجران از راه می رسند و این درحالیست که گردشگران کافه های شبانه را ترک می کنند؛ و قایق ها و کشتی های مجلل نزدیک مراکز بازداشت آوارگان لنگر انداخته اند و آوارگان هرجایی را که برای خواب پیدا کنند، درآن جا می خوابند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها