آخرین خبرها از پیشروی ارتش و مقاومت در زبدانی

پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - 12:56

آتش بس 72 ساعته در زبدانی در ریف دمشق و شهرهای الفوعه و کفریا در حومه ادلب همچنان ادامه دارد.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد، اقدامات بعدی مشتمل بر خروج افراد مسلح از زبدانی و رساندن مواد غذایی و دارو به دو شهر محاصره شده کفریا و الفوعه است.
به دنبال پیشروی میدانی ارتش سوریه و مقاومت اسلامی لبنان تا مرکز شهر زبدانی در ریف دمشق، آتش بس مذکور در این شهر و شهرهای الفوعه و کفریا در حومه ادلب به مدت سه روز به مرحله اجرا درامده است.
"احمد منیر" مشاور وزارت آشتی ملی سوریه روز پنج شنبه به شبکه خبری العالم گفت: این آتش بس حاصل پبروزی و پیشرویهای ارتش سوریه و مقاومت ملی در زبدانی است و قطعا ادامه دارد؛ و این امر موجب آتش بس در کفریا و الفوعه شده است.
گفتنی است آتش بس مذکور رأس ساعت شش صبح دیروز شروع شده و تا 72 ساعت ادامه خواهد یافت.
منابع مطلع از اقدامات بعد از این آتش بس شامل خروج افراد مسلح از زبدانی و رساندن مواد غذایی و دارو به کفریا و الفوعه خبر دادند در آنجا دهها هزار نفر مردم عادی در محاصره گروههای تروریستی از کمبود مواد غذایی و دارو رنج می برند.
"سلیم خراط" دبیر کل حزب التضامن در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: تماس با داخل الفوعه امروز برقرار شد و قرار است مواد غذایی به آنجا فرستاده شود در مقابل شاهد آتش بس و آشتی در زبدانی خواهیم بود. قرار است عناصر مسلح سلاحهای خود را تحویل داده یا از این شهر خارج شوند. این اتفاق خوبی است و به پیروزی نهایی خواهد انجامید.
وی افزود: ما جنگ زبدانی را از نزدیک و به طور مستقیم زیر نظر داریم. پیروزی در زبدانی گام اول برای تحقق پیروزی نهایی در غوطه شرقی است.
با اینکه گروههای تروریستی با شلیک های گاه و بیگاه به برخی پستهای نظامی ارتش در زبدانی وشلیک موشک به شهرهای الفوعه و کفریا حمله کرده اند اما آرامش و آتش بس همچنان برقرار است و تلاش زیادی می شود تا با حفظ آن وجود عناصر تروریستی را در این منطقه برای همیشه پایان دهند.

 

پربیننده ترین خبرها