فیدل کاسترو: آمریکا باید به کوبا غرامت بدهد

فیدل کاسترو: آمریکا باید به کوبا غرامت بدهد
پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - 22:04

فیدل کاسترو رهبر سابق کوبا تاکید کرد: آمریکا باید به خاطر خسارت های مالی چندین میلیون دلاری که از اواسط قرن گذشته میلادی به کوبا وارد کرده است، غرامت بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کاسترو در مقاله ای که روز پنج شنبه تحت عنوان "رویاها و واقعیت" در رسانه های کوبایی منتشر شد، نوشت: کوبا، بارها با ارائه دلایل انکار ناپذیر و سخنرانی هایی در سازمان ملل متحد، این موضوع را ثابت کرده است.

کاسترو که روز پنج شنبه، هشتاد و نهمین سالروز تولد خود را جشن می گیرد، خاطر نشان کرد: آمریکا، بعد از پایان جنگ جهانی دوم و بمباران اتمی ژاپن، به کشوری تبدیل شد که بخشِ اعظم ثروت هایِ جهانی را داراست که ویران و مملو از مرده ها و زخمی ها و گرسنه هاست.

این مقالۀ کاسترو، یک روز پیش از سفر احتمالی جان کری وزیر خارجۀ آمریکا به کوبا منتشر شد. کری، نخستین مقام بلندپایه آمریکایی خواهد بود که از سال 1945 میلادی تاکنون به هاوانا سفر می کند. هدف از این سفر، برقراری روابط دیپلماتیک میان این دو کشور متخاصم است که روابطشان از زمان جنگ سرد تاکنون قطع شده بود.

کری، در سفر روزِ جمعۀ خود به هاوانا، سفارت آمریکا را بازگشایی خواهد کرد. در این مراسم شماری از مسئولان دولتی هر دو کشور و همچنین شماری از نمایندگان کنگره آمریکا شرکت خواهند کرد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها