ترکیه در مرز با سوریه، دیوار بتنی می کشد

ترکیه در مرز با سوریه، دیوار بتنی می کشد
پنج‌شنبه 22 مرداد 1394 - 22:31

دولت ترکیه در مرزهای جنوبی این کشور با خاک سوریه، دیوار بتنی ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی شدت گرفتن عملیات مسلحانه در مناطق جنوبی ترکیه، دولت این کشور تصمیم گرفت که به منظور تشدید اقدامات امنیتی، در مرزهای خود با سوریه، دیوار بتنی ایجاد کند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه با اعلام این خبر افزود: دیوار بتنی، در منطقه ریحانلی در استان هاتای ایجاد خواهد شد. این اقدام، بخشی از تدابیر امنیتی است که پس از انفجار تروریستی سوروج صورت می گیرد. در این انفجار که در بیستم ماه گذشته میلادی اتفاق افتاد، 33 تن از نیروهای امنیتی و 12 غیرنظامی کشته شدند.

بر پایه این گزارش، عملیات ساخت این دیوار بتنی، با همکاری استانداری هاتای و فرماندهی دوم گارد مرزی صورت خواهد گرفت. این دیوار در اطراف بوکولمیز در منطقه ریحانلی در مقابل منطقه اتیم در سوریه سه متر طول ارتفاع خواهد داشت.

خبرگزاری آناتولی، عرض بلوک های بتنی را که در این دیوار به کار خواهد رفت، دو متر و وزن هر یک از بلوک ها را هفت تن اعلام کرد. ساخت این دیوار که هشت کیلومتر طول خواهد داشت، به زودی به پایان خواهد رسید.

به گفته مسئولان حزبی و رسانه های ترکیه، دولت ترکیه از آغاز بحران در سوریه تاکنون، برای گروه های مسلح در خاک سوریه که با نظام این کشور می جنگند، سلاح فرستاده و از آنها پشتیبانی کرده است. دولت ترکیه همچنین ورود عناصر مسلح از خاک خود به سوریه را تسهیل بخشیده و زخمی های آنها را در بیمارستان های ترکیه مداوا کرده است.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها