"معصوم" حکم اعدام شماری از محکومان را امضا کرد

جمعه 23 مرداد 1394 - 11:11

"فؤاد معصوم" رئیس جمهور عراق حکم شماری از محکومان به اعدام را با هدف "حفظ امنیت جامعه" امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فؤاد معصوم در اظهارات تلویزیونی با حمایت از شهروندانی که اخیرا در این کشور علیه فساد و سوء مدیریت تظاهرات کرده بودند اظهار داشت: با هدف حفظ امنیت جامعه، حکم اعدام شماری از متهمان را که از چند سال پیش تاکنون به دلایل متعدد، در دفتر ریاست جمهوری، باقی مانده بود تأیید و امضا نمودم.
معصوم دیروز پنج شنبه با اشاره به وجود ملاحظاتی درباره برخی از احکام اعدام، اظهار داشته بود که حدود 700 حکم اعدام از دوره های سابق ریاست جمهوری باقی مانده است، و از بیم تبدیل شدن این احکام به موضوعی انتقامی بین طرف های مختلف، امضای این احکام را به معاونانش تفویض نکرده است.
رئیس جمهور عراق با تقدیر از تظاهرکنندگان عراقی، اعتراضات آنها را بیانگر خواسته های ملت این کشور و نارضایتی از ناکامی اغلب نهادهای این کشور در مرحله کنونی و گذشته در زمینه خدمت رسانی به شهروندان دانست و بر ضرورت حمایت از مردم در زمینه مقابله با چالش های بی سابقه کنونی تأکید کرد.
فؤاد معصوم همچنین با تأکید بر ضرورت جدیت کامل و رفتار و تعامل کاملا حرفه ای کمیته های تحقیق درباره پرونده های فساد در این کشور، خواستار شفافیت و صراحت کامل در زمینه فعالیت این کمیته و اعلام نتایج تحقیقات آنها و اقدامات انجام شده در زمینه معرفی مفسدان به دستگاه قضایی به شهروندان شد. 

پربیننده ترین خبرها