تظاهرات مردم بحرین در سالروز استقلال برگزار شد

تظاهرات مردم بحرین در سالروز استقلال برگزار شد
جمعه 23 مرداد 1394 - 19:32

مردم بحرین، چهل و سومین سالروز استقلال کشور خود از استعمار انگلیس را در میان تدابیر شدید امنیتی نظام حاکم برگزار کردند تا بار دیگر بر خواسته های مشروع خود در دستیابی به آزادی و دموکراسی تاکید کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران تن از نمازگزاران بحرینی، پس از اقامه نماز جمعه در منطقه الدراز، به خیابان ها ریختند و پلاکاردهایی با عنوان "استقلال" و همچنین عکس هایی از شیخ علی سلمان دبیرکلِ جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را که در زندان به سر می برد، بر سر دست گرفتند.

به گزارش رسانه های بحرینی، در دیگر مناطق بحرین نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد که در آن ها تظاهرکنندگان بر تثبیت این روز، به عنوان مهم ترین مناسبت ملی تاکید کردند و با رویکردِ کسانی که سعی دارند به منظور همراهی با اشغالگران، این مناسبت را به بوته فراموشی بسپارند، به مقابله برخاستند.

در این میان، نیروهای نظام حاکم، با حضور گسترده در خیابان ها و مناطق بحرین، و ایجاد پست های ایست بازرسی متعدد سعی کردند تدابیر شدید امنیتی ایجاد کنند تا جلوی حضور گستردۀ مردم در تظاهراتِ بازگشت به میدان شهدا (اللولوه) در مرکز منامه را بگیرند.

جمعیت های مخالف نظام در بحرین، به مناسبت روز استقلال و سالروز تخریب میدان اللؤلؤة که نماد و میعادگاه تجمع انقلابیون بحرین و آغاز مبارزات مسالمت آمیز آنها در فوریه سال 2011 میلادی بود، مردم را به حضور در این میدان فراخواندند.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها