العالم: "احمد الاسیر" در فرودگاه حریری دستگیر شد

العالم:
شنبه 24 مرداد 1394 - 14:33

خبرنگار شبکه العالم به نقل از اداره امنیت لبنان از دستگیری "احمد الاسیر" مبلغ سلفی و تکفیری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرانجام پس از مدتها تعقیب و گریز، اداره امنیت لبنان از دستیگری "احمد الاسیر" مبلغ سلفی خبر داد.

اداره امنیت لبنان تأکید کرد که احمد الاسیر در فرودگاه بین المللی "رفیق حریری" دستگیر شد.

الاسیر که چهره خود را تغییر داده بود، قصد داشت با گذرنامه جعلی به مصر فرار کند.

" سالم زهران " مدير مركز اطلاع رساني " الارتكاز" در لبنان گفت كه احمد الاسير در درگيري هاي اخيرشهر طرابلس در شمال لبنان عليه ارتش اين كشور مشاركت داشته است.

وی افزود: اطلاعات ارتش لبنان از پانزده روز پيش تماس هايي را ميان احمد الاسير با يك عامل جعل گذرنامه در اردوگاه عين الحلوه لبنان رصد كرده است.

احمد الاسیر کیست؟

احمد الاسیر یک مبلغ سلفی لبنانی است که در سال 2011 با آغاز بحران در سوریه به دلیل حمایت همه جانبه از گروه‌های تروریستی و مسلح در سوریه، شهرتی را برای خود در رسانه‌ها کسب کرد.

وی در سال 2012 نیز آشکارا مخالفت خود را با مقاومت لبنان اعلام کرد و درگیری هایی را در شهر صیدا ترتیب داد.

با آغاز بحران در سوريه، الاسير تلاشهای خود را برای آغاز فتنه مذهبی در لبنان آغاز کرد. وی در آخرین اقدام خود برای به آشوب کشیدن لبنان، در ژوئن 2013 مسير صيدا به صور را بست و با حمايت نيروهاي وهابی طرفدار خود به ايست بازرسی ارتش لبنان در صيدا حمله كرد.

در این درگیری ها 24 نیروی ارتش لبنان کشته و بیش ازیکصد تن زخمی شدند، و همچنین 30 تروریست تکفیری از گروهک الاسیر کشته شدند.

با واکنش شدید ارتش لبنان، این مبلغ سلفی به همراه نزدیکانش فراری شد و گروهک وی نیز متلاشی شد.

احمد الاسیر

دادگاه لبنان در 28 فوریه 2014 به صورت غیابی حکم اعدام احمد الاسیر را صادر کرد.

اتهام احمد الاسیر، ایجاد گروه های مسلح، حمله به نیروهای ارتش، کشتار سربازان و افسران ارتش، در اختیار داشتن مواد منفجره و سلاح سبک و سنگین و استفاده از آنها علیه ارتش، اعلام شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها