نبیل رجب: گزینه های امنیتی آل خلیفه شکست خورد

شنبه 24 مرداد 1394 - 23:07

منامه(العالم) ـ رییس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که شکست راه حل های امنیتی مقام های آل خلیفه در طول 4 یا 5 سال گذشته ثابت شده و این گزینه ها خشونت علیه شهروندان بحرینی را تشدید کرده است.

نبیل رجب شامگاه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: در ابتدا تظاهرات مردم بحرین کاملا مسالمت آمیز بود به گونه ای که شهروندان برای برآورده کردن خواسته های مشروع خود به صورت آرام تظاهرات می کردند، سپس این تظاهرات به اعتراض و خشونت و همانطور که رژیم آل خلیفه می گوید به تروریسم و غیره تبدیل شد؛ تمام این خشونت ها باعث می شود به این نتیجه برسیم که راه حل امنیتی اوضاع را بحرانی کرد.

وی افزود: گفت وگو با تمام گروه های مخالف، راه خروج از بحران کشوراست؛ اما عملیات سرکوب از 5 سال پیش تاکنون ادامه دارد همچنین حق آزادی بیان و حق تظاهرات مسالمت آمیز نیز هدف قرار می گیرد.

رجب به سرکوب تظاهرات سالروز استقلال بحرین اشاره کرد و گفت: تمام ملتها و دولتها روز استقلال کشورشان را جشن می گیرند و این اقدامی خوب و مثبت است و نباید سرکوب گردد؛ اما تظاهرات مردم بحرین حتی در چنین روزی متاسفانه سرکوب گشت.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین با بیان اینکه تا زمانی که خواسته های مشروعی وجود دارد، گزینه امنیتی به ثمر نخواهد رسید، افزود : وقتی درخواست های مطرح شده به صورت مسالمت آمیز، سرکوب می گردد، بحران حل نمی شود، این شیوه ها موفق نخواهد بود و باز هم تکرار می کنیم که راه حل، گفتگو و رسیدگی به خواسته های مردم است.

وی در ادامه برلزوم اعمال فشار بر رژیم آل خلیفه برای آزادی زندانیان سیاسی بویژه سران مخالفان، تاکید  کرد و گفت : گروههای حقوق بشر داخلی و بین المللی تمام تلاش خود را برای آزادی این افراد بکار می گیرند اما آل خلیفه هیچ وعده ای نمی دهد و هیچ نشانه ای از آزادی این افراد وجود ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها