جنبش های جنوب یمن از تروریست ها جدا شدند

جنبش های جنوب یمن از تروریست ها جدا شدند
يکشنبه 25 مرداد 1394 - 16:23

العالم - نیروهای موسوم به «جنبش های جنوب» در یمن پس از پی بردن به اهداف واقعی متجاوزان به خاک یمن و توطئه آنها علیه مردم این کشور موضع خود را تغییر دادند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از اینکه نیروهای متجاوز به یمن پس از ماه ها در رسیدن به اهدافشان در خاک این کشور شکست خوردند، شهر عدن را برای کسب دستاوردی که بتواند آنها را از این بحران خارج کند مناسب دیدند.

آنها در این خصوص از عوامل ضعف موجود در شهر مانند موقعیت جغرافیایی آن و حضور عناصر حامی عبدربه منصور هادی، رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، عناصر تکفیری و مورد حمایت متجاوزان در این کشور استفاده  کردند.

در این بین، نیروهای انصارالله و ارتش یمن توانستند تمام تحرکات متجاوزان و توطئه های آنها را علیه این کشورخنثی کنند.

عناصروابسته به متجاوزان با کمک گروه های تکفیری، با وجود این که بر برخی از مناطق تسلط یافتند، اما اخیرا با تغییرات چشم گیر اوضاع میدانی مواجه شدند به طوری که نیروهای موسوم به «جنبش های جنوبی» در عدن که از ابتدای حملات به یمن با متجاوزان هماهنگ بودند، از راه خود را از آنان جدا کردند.

جنبش های جنوبی پس از پی بردن به نیات واقعی متجاوزان، فعالیت خود را کاملا هدفمند تغییر داده و برای تسلط بر برخی مناطق در داخل شهر عدن و اخراج نیروهای شبه نظامی منصور هادی و گروه های تکفیری گام برداشته اند و در نتیجه تغییر موضع این نیروها سبب سردرگمی عربستان سعودی شده است.

تغییر موضع جنبش های جنوبی در قبال متجاوزان، ازعوامل متعددی ناشی می شود که مهم ترین آن به سیاست تسلط و اشغالگری متجاوزان و دست داشتن عبد ربه منصورهادی در این توطئه مربوط می شود. متجاوزان با در پیش گرفتن سیاست تسلط و اشغالگری، همه وعده هایی را که به نیروهای جنبش های جنوبی داده بودند، نادیده گرفتند که نشان دهنده نیرنگ باز بودن و فریبکاری آنهاست و ثابت می کند که  خواسته های مردم یمن برای آنها هیچ اهمیتی ندارد بلکه آنها صرفا به دنبال تسلط و تجاوزگری در این کشورند.

عامل دیگر این بود که جنبش های جنوبی به دنبال تحقق خواسته های خود در اجرای اصلاحات و تغییرات در کشور بودند، اما دریافتند که نیروهای بیگانه با وارد کردن گروه های تکفیری و تروریستی به کشور در حال ویران کردن یمن و کشتار مردم هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها