تاثیرتغییرات آب و هوا برخشونت وبی ثباتی اجتماعی

تاثیرتغییرات آب و هوا برخشونت وبی ثباتی اجتماعی
يکشنبه 25 مرداد 1394 - 19:49

العالم - تحقیقات جدید نشان داد که تغییرات آب و هوایی می تواند تهدید بزرگی برای سلامت جسمی و ذهنی انسان باشد و به بی ثباتی اجتماعی و درگیری و خشونت بینجامد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کلمبیا در آمریکا با همکاری دانشگاه واشنگتن نشان می دهد: تغییرات و دگرگونی های آب و هوایی ممکن است باعث بروز موج های مهاجرات در سطح گسترده به مناطقی شود که خود به اندازه کافی آب، غذا و محل سکونت برای ساکنان محلی خودشان نداشته باشند.

پژوهشگران دریافتند: مناطق ساحلی به طور خاص در معرض تاثیر تغییرات آب و هوایی به علت خطراتی نظیر تغییر شیوه های بهره برداری از آب، فرسایش ساحل و افزایش سطح آب دریا و طوفانها قرار دارد.

پروفسور اروین ریدلنر پژوهشگر دانشگاه کلمبیا بابیان ا ینکه دانش تغییرات آب و هوایی و تهدیدات آن بر سلامت انسان و ساکنان را نمی توان رد کرد، افزود: تهدیدات به سرعت تغییر می کنند. ما امروز به کاستن از آثار منفی ناشی از تغییرات آب و هوایی و سازگاری با آن نیاز داریم.

پژوهشگران تاکید کردند که چه بسا تاثیر تغییرات آب و هوایی بر سلامت عمومی در سواحل آمریکا شدید باشد به گونه ای که پیش بینی می شود درجه حرارت به شدت زیاد شود و سطح آب دریا افزایش یابد و تعداد طوفانها چه بسا در منطقه کمتر اما شدیدتر باشد.

پژوهشگران هشدار دادند: تغییرات آب و هوایی ممکن است باعث تشدید مشکلات سلامت عمومی مثل ابتلا به بیماریهای مرتبط با افزایش درجه حرارت، افزایش مرگ و میر و سوء تغذیه ناشی از خشکسالی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها