مغرب بالگردهای نظامی دست دوم ازآمریکا خرید+تصاویر

مغرب بالگردهای نظامی دست دوم ازآمریکا خرید+تصاویر
يکشنبه 25 مرداد 1394 - 21:33

العالم - آمریکا سه فروند بالگرد نظامی دست دوم از نوع شینوک سی اچ 47 دی را به مغرب تحویل داد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این بالگردهای نظامی باکشتی به بندر طنجه در شمال حمل و تحویل مغرب شد. همچنین تعدادی کارشناس و مستشار آمریکایی به همراه بالگردها وارد مغرب شده اند.

سایت هسپرس امروز به نقل از کارشناسی نظامی بدون ذکر نام وی گزارش داد: مغرب با تحویل گرفتن بالگردهای شینوک سی اچ 47 دی هم اکنون جزو کشورهایی است که بالگردهای نفربر سنگین چند منظوره دارد.

این کارشناس افزود: ناوگان بالگردهای مغرب در حال قدیمی شدن است و این کشور هیچ بالگرد جنگی قدرتمند در اختیار ندارد.

وی خاطرنشان کرد، مغرب ژوئن گذشته بالگردهای شینوک سی اچ 47 دی را خریده بود و این بالگردها تا دیروز شنبه در آمریکا بود.

هسپرس قبلا اعلام کرده بود که آمریکا سه بالگرد نظامی به ارزش 134 میلیون دلار به مغرب تحویل خواهد داد، این بالگردها دست دوم بوده و از آنها در مأموریت های نظامی مناطق مختلف جهان از جمله افغانستان استفاده شده است.  

کارشناسان معتقدند که مشکل مالی مغرب علت خرید بالگردهای قدیمی شینوک از آمریکا است زیرا مغرب برای خرید بالگردهای جدید شینوک به نام اچ 47 اف باید هزینه بسیار هنگفتی بپردازد در حالی که قدرت خرید چنین بالگردهایی را ندارد.

نیروی مسلح پادشاهی مغرب اعلام کرده است که قبلا 9 بالگرد شینوک از نوع سی اچ 47 سی خریداری کرده که یکی از این بالگردها را در حادثه ای از دست داده است و بالگردی دیگر در درگیری ارتش با جبهه پولیساریو به علت اصابت گلوله قابل استفاده نیست.

شینوک سی اچ 47 سی بالگردی بزرگ و برای حمل و نقل افراد و تجهیزات سنگین است و نیروهای مسلح مغرب آخرین بار از این بالگردها در زمان جاری شدن سیل برای نجات دادن سیل زدگان و انتقال کمک ها به مناطق سیل زده به خوبی استفاده کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها