روزنامه انگلیسی ایندیپندنت تحلیل کرد؛

عربستان دارایی های خود را به آتش می کشد

عربستان دارایی های خود را به آتش می کشد
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 14:26

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تأکید کرد، عربستان سعودی با تلاش برای پایین نگه داشتن قیمت نفت، روزانه در حال آتش زدن میلیاردها دلار از داراییهای خود است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه تحلیل خود آورده است: عربستان به طور بی سابقه ای میلیاردها دلار از ذخیره مالی خود را صرف پایین نگه داشتن قیمت نفت در حد 50 دلار در هر بشکه کرده است و همزمان نیز هزینه مورد نیاز برای حمله به یمن و سوریه را تأمین می کند.

هر هفته 2میلیارد دلار برداشت ارزی
این روزنامه می افزاید: عربستان از سپتامبر 2014 تا ژوئن 2015 هر هفته دو میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی خود برداشت کرده است. در نتیجه بانک مرکزی این کشور اعلام کرده که ذخیره ارزی عربستان ظرف کمتر از 9 ماه از 746 میلیارد دلار به 672 میلیارد دلار کاهش یافته است.

130 میلیارد هزینه در امان ماندن از انقلاب بهار عربی
ایندیپندنت می نویسد: عربستان که به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت در جهان، اختیار سازمان اوپک را به دست گرفته است، بخشی از درآمدهای نفتی خود را صرف در امان ماندن پیامدهای اجتماعی انقلاب ها کرد. این کشور با شروع انقلابها در کشورهای عربی علاوه بر افزایش حقوق کارمندان اقدام به ارتقای سطح خدمات اجتماعی کرده است مجموع این اقدامات بیش از 130 میلیارد دلار هزینه روی دست این کشور گذاشت.

کشوری که به خود خسارت زد
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد، تعدادی از کارشناسان معتقدند عربستان به دلیل مخالفتهای قبلی با کاهش سطح تولید جهانی نفت در اوپک که باعث کاهش قیمت نفت از 104 به 50 دلار شد عملا به خود خسارت زده است.

خسارت 2میلیارد دلاری به روسیه
کارشناسان گفته اند: این کشور سعی کرد به منظور اعمال فشار بر رقبای خود و تضعیف روسیه قیمت جهانی نفت را پایین بیاورد در حالی که این موضوع بر کل کشورها از چین گرفته تا ونزوئلا تأثیر گذاشت و حتی روسیه در این ماجرا متحمل 2 میلیارد دلار خسارت شد.

پربیننده ترین خبرها