رییس کمسیون امنیت و دفاع ملی مجلس عراق اعلام کرد:

36شخصیت نظامی وسیاسی مسوول سقوط موصل

36شخصیت نظامی وسیاسی مسوول سقوط موصل
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 14:33

رییس کمسیون امنیت و دفاع ملی مجلس عراق و مسوول تحقیق درباره دلایل سقوط موصل، 36 شخصیت سیاسی، نظامی و غیر نظامی را مسوول سقوط موصل در ژوئن گذشته اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حاکم الزاملی" گفت: کمیته حقیقت یاب گزارش 120 صفحه ای را  کاملا بر اساس واقعیت و بدون هیچ نوع فشار یا تهدیدی آماده کرده است.

"سلیم الجبوری" رییس مجلس عراق نیز خاطرنشان کرد، گزارش سقوط  موصل در جلسه علنی مجلس ارایه خواهد شد و هیچ کسی بر قانون برتری ندارد.

کمیته حقیقت یاب دلایل سقوط موصل تاکید کرد که نتایج نهایی تحقیقات برای اطلاع نمایندگان، به هیات رییسه مجلس ارایه شده و نیز برای پیگیری قضایی به دادستان کل عراق ارایه خواهد شد.
حاکم الزاملی، رییس کمیسیون امنیت و دفاع ملی مجلس عراق در گفت و گو با "الصباح" گفت: شخصیتهای اصلی متهم در حادثه سقوط موصل تعدادشان 36 نفر هستند که برخی نظامی، برخی سیاسی و برخی نیز غیر نظامی هستند.

وی پیش از آن در یک کنفرانس مطبوعاتی که با حضور شماری ازاعضای کمیته حقیقت یاب دلایل سقوط موصل برگزار شد، گفته بود: مردم صبور و زخم دیده عراق چیزی حدود شش ماه منتظر ارایه نتایج کمیته حقیقت یاب در خصوص کشف دلایل سقوط موصل بودند.

الزاملی تاکید کرد: مساله موصل اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا سرآغاز مصیبتهای زیادی برای مسلمانان، مسیحیان، عربها، کردها، ترکمانها و شبکها بود.
وی افزود: این مساله موجب بروز جنایتهای زیادی توسط گروه داعش در حق شهروندان بی گناه شد که در تاریخ بی سابقه است.

 الزاملی خاطرنشان کرد، قضیه موصل، موجب رقم خوردن جنایت بزرگ پایگاه هوایی اسپایکر و به اسارت رفتن زنان ایزدی، کوچ و مهاجرت بیش از 3 میلیون عراقی شد که هم اکنون در برابر چشم و گوش کشورهای جهان در بدبختی زندگی می کنند و سقوط این شهر نیز موجب اشغال یک سوم از سرزمین تاریخی و مقدس عراق و هم چنین تسلط تروریستها بر تعداد زیادی از چاههای نفتی و کشتار و اعدام هزاران نفر از ساکنان این استانهای عراق شد.

نمایندگان ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق تهدید کردند در صورت حذف نشدن نام "نوری مالکی" از گزارش موصل، استعفا خواهند کرد.

نمایندگان ائتلاف دولت قانون از "سلیم الجبوری" رئیس پارلمان عراق خواستند نام "نوری مالکی" رئیس این ائتلاف را از گزارش موصل حذف کند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها