امیرعبداللهیان عازم آلمان و سوییس شد

امیرعبداللهیان عازم آلمان و سوییس شد
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 16:24

العالم - معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان به دعوت همتاهای خود امروز دوشنبه عازم آلمان و سوییس شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حسین امیر عبداللهیان قراراست دردیدار با مقام های این کشورها در باره مسائل و موضوع های مهم منطقه ای بویژه یمن، سوریه و عراق و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی به بحث و تبادل نظر بپردازد.

به دنبال بیانیه مشترک ایران و گروه 1+5 و صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 هیات های سیاسی و اقتصادی از کشورهای مختلف راهی کشورمان شدند و دعوت های متعددی برای سفر مقام های ایرانی به کشورهای اروپایی به تهران ارسال شده است.

دراین چارچوب یک هیات بلند پایه اقتصادی آلمان به ریاست زیگمار گابریل معاون صدراعظم و وزیر انرژی و اقتصاد آن کشور اواخر تیرماه برای گسترش روابط سیاسی ،تجاری و اقتصادی به تهران سفر کرد. 

همچنین ایو رسیه قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس اوایل مرداد ماه در سفر به تهران با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و بر ضرورت همکاری دو کشور در مسائل مهم منطقه ‏ای و جهانی تأکید کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه سوئیس ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری‏های دو کشور به همراه سازمان ملل متحد در کمک به بهبود وضعیت انسانی در سوریه، خواستار ادامه این همکاری‏ها شد، همچنین توافق هسته ‏ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 را زمینه ساز تاثیرگذاری بیشتر تهران در ارتباط با کشورهای منطقه ارزیابی کرد.

امیرعبداللهیان هم با تأکید بر حق مردم سوریه و یمن در تعیین سرنوشت خود، بیان کرد: فشارهای برخی کشورها برای برکناری دولت قانونی سوریه توأم با حمایت مادی و نظامی از گروه های تروریستی، بدعت خطرناکی بوده است که منجر به تقویت گروه‏های تروریستی شده و به تهدیدی برای کشورهای منطقه و جامعه بین ‏المللی تبدیل شده است.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در جریان دو سفر اخیر منطقه‌ای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به کویت ، قطر و عراق حضورداشت.

پربیننده ترین خبرها