قرارداد تروریست های آمریکایی با النصره!

قرارداد تروریست های آمریکایی با النصره!
دوشنبه 26 مرداد 1394 - 19:57

العالم ـ یک روزنامه انگلیسی نوشت: عناصر مسلح سوری عضو لشکر 30 که توسط نظامیان آمریکایی آموزش دیده اند، با تروریست های النصره شاخه القاعده در سوریه قرارداد منعقد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس نوشت که به دنبال این قرارداد، جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه 7 نفر از عناصر مسلح لشکر 30 که چند هفته پیش بازداشت کرده بود، آزاد کرد.

این روزنامه انگلیسی می نویسد: هدف از برنامه آموزشی آمریکا تشکیل یگانی از 5 هزار نفر برای باصطلاح مبارزه با داعش است؛ شماری از عناصر لشکر 30 به همراه ندیم حسن فرمانده این لشکر، تیرماه گذشته پس از گذشت چند روز از ورودشان به خاک سوریه که شهر اعزاز را به عنوان مرکز فرماندهی خود انتخاب کرده بودند، در چنگال جبهه النصره گرفتار شدند".

دیلی تلگراف یادآور شد: پیش از این جبهه النصره با حمله به مقر فرماندهی لشکر 30 در اعزاز و تخریب آن، 5 تن از عناصر این لشکر را به قتل رساند و 18 نفر دیگر را زخمی کرد. این حمله، لشکر 30 را به طور کامل فلج کرد اما پس از آن جبهه النصره 7 اسیر خود را پس از میانجی گری پدر یکی از آنها و انعقاد قرارداد، آزاد کرد.

برنامه آموزش آمریکایی برای تروریست های مورد تایید در سوریه که 36 میلیون دلار هزینه داشت، از حدود 8 ماه پیش، با موانع زیادی روبرو بوده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها