نخست وزیرعراق به چین نمی رود

نخست وزیرعراق به چین نمی رود
سه شنبه 27 مرداد 1394 - 10:53

العالم - دفتر رسانه ای نخست وزیر عراق از به تعویق افتادن سفر وی به چین تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز دوشنبه از تعویق سفر العبادی به کشور چین تا اطلاع ثانوی خبر داد و دلیل آن را تحولات امنیتی الانبار و بیجی و پی گیری اجرای بسته پیشنهادی اصلاحات درعراق اعلام کرد.

العبادی درچارچوب اقدام های اصلاحی خود که به مشت آهنین معروف شده، هفته گذشته برخی پست های مهم از جمله معاونت های رییس جمهوری را حذف و برخی وزارتخانه ها را منحل یا در هم ادغام کرد. 

به گزارش سومریه نیوز، دفتر العبادی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: قرار بود حیدر العبادی در تاریخ 19 ماه جاری میلادی به چین سفر کند اما تا اطلاع ثانوی این سفر را به تعویق انداخته است.

دفتر العبادی تحولات امنیتی و آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی الانبار و آغاز عملیات در استانهای دیگر از جمله بیجی و هم چنین بررسی بسته های اصلاحی و نیاز شدید به پیگیری اجرای آن را از جمله دلایل به تعویق انداختن سفرش عنوان کرد.

دفتر نخست وزیر عراق در 12 اگوست 2015 اعلام کرده بود العبادی 19 اگوست در راس یک هیات بلند پایه دولتی برای بررسی روشهای همکاری امنیتی و نظامی و نقش شرکتهای چینی در سرمایه گذاری در این کشور، به چین عزیمت خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها