مبارزه دونده سوئدی با منفی بافی علیه ایران

مبارزه دونده سوئدی با منفی بافی علیه ایران
سه شنبه 27 مرداد 1394 - 14:06

العالم - " کریستینا پالتین "(Kristina Paltén) دونده و ماجراجوی سوئدی قصد دارد با دویدن در مرزهای شرقی و غربی ایران ، پیش داوری های منفی غربی ها در باره ایران را به چالش بکشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم دونده سوئدی قرار است از مرز ایران با ترکیه در غرب تا مرز ایران با ترکمنستان در شرق که حدودا 2 هزارکیلومتر است در فاصله 60 الی 70 روز بدود.

پالتین معتقد است روزی حدودا 35 کیلومتر خواهد دوید وهدفش شکستن تابو و تصویر منفی ای است که از ایران درست شده است.

کریستینای 44 ساله صاحب رکورد دویدن 32 هزار و 293 کیلومتر بر روی تردمیل در58 ساعت است.

اجرای موفقیت آمیز این برنامه، بزرگ ترین ضربه را به ایران هراسان به خصوص در سوئد خواهد زد.

۲۱ ماه اوت( سی ام مرداد ماه )، ماجراجویی جدید کریستینا پالتن برای دویدن به دور ایران آغازمی‌شود.

کریستینا پالتین دراین باره که چرا ایران را برای دویدن انتخاب کرده است می‌گوید: من فکر می‌کنم ایران یک کشور بسیار زیبایی است و شنیده‌ام که ایران  مردم خوش برخوردی دارد و غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه هستند. فکر می‌کنم که  در آنجا برای دویدن شرایط خوبی وجود دارد. من قصد دارم با این سفر، پیش‌داوری های خودم و دیگران از ایران را به چالش بکشم.

وی در پاسخ به این سؤال که از چه چیزی بیشتر می‌ترسد و برای مقابله با آن چه اقدام هایی را انجام داده است، می‌گوید: از ترافیک می‌ترسم چون شنیده‌ام که خیلی‌ها در ایران در تصادفات جاده‌ای  کشته می‌شوند. این‌یک تهدید بزرگ است. من هم در جاده‌ها می‌دوم و از اینکه ماشین به هم بزند، می‌ترسم. برای مقابله با این تهدید، قصد دارم لباس و کفش‌های رفلکس دار بپوشم  و اینکه جاده‌های کوچک که ترافیک زیادی ندارند را برای دویدن انتخاب کنم.

دونده سوئدی افزود: ما از دولت ایران اجازه دویدن را گرفتیم واین احساس خیلی خوبی است. خوشحال می‌شوم که در این سفر، من می‌توانم با باشگاه‌های ورزشی زنان ملاقات کنم و سفر من به آنجا باعث می‌شود که باشگاه‌های بانوان بیشتر فعالیت کنند و این خبر بسیار هیجان‌انگیزی است.

او در ادامه بابیان اینکه انتظار چنین برخوردی را از دولت ایران نداشت، به بیان نکاتی می پردازد که ناشی از پیش داوری هایی است که می خواهد با آن مقابله کند. 

پالتین گفت: با توجه به پیشداوری ها و قضاوت‌های من، اسلام و ورزش برای زنان با هم همخوانی ندارد و من این موضوع کاملاً را درک کرده‌ام ولی الآن احساس خیلی خوبی دارم.

وی در باره آماده‌سازی خود برای این سفر که از دو ماه پیش آغاز شده، می‌گوید: من هرهفته صدها کیلومترمی‌دوم. در مورد تاریخ و فرهنگ ایران نیز خیلی مطالعه می‌کنم و برای اینکه بتوانم غذا بخرم، در حال یادگیری کلمه‌های جدید هستم. قصدم با این سفر و مصاحبه با رسانه‌ها این است که افراد بیشتری را دعوت می‌کنم که قضاوت‌هایشان را به چالش بکشند وسفر کنند و دنیا را به چشم خود ببینند.

کریستینا در باره پوشش خود هنگام دویدن تاکید کرد: برای بستن بار سفر به چیزهایی که مناسب باشد احتیاج دارم و باید لباسم پوشیده باشد. در زمان حاضر تمرینات من  با لباس پوشیده، است ولی خیلی احساس گرما می‌کنم و به دنبال لباس و پارچه‌ای هستم که کمتر گرم باشد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها