تبعیض علیه زنان حتی در هوا!

تبعیض علیه زنان حتی در هوا!
سه شنبه 27 مرداد 1394 - 21:48

تبعیض علیه زنان در محل کار تا چه حدی است؟ براساس تحقیقات پژوهشگران اروپایی، حتی در دمای هوا نیز این تبعیض وجود دارد!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اکثر دفاتر کاری جدید از سیستم های تهویه ای استفاده می کنند که دمای آن بر اساس میانگین سوخت و ساز در بدن یک مرد معمولی چهل ساله با وزن 70 کیلوگرم تنظیم شده است.

تنظیم دما بر این اساس برای اولین بار در دهه شصت قرن گذشته مورد استفاده قرار گرفت اما وضعیت امروزه بدین گونه نیست و به گفته دو پژوهشگر به نام های " بوريس كينگما " و " ووتر وان ماركن ليتشنبيلت " از مرکز پزشکی دانشگاه ماستريخت هلند به سی.ان.ان این وضعیت امروزه تغییر کرده است.

این پژوهشگران در تحقیقی که نشریه علمی "Nature Climate Change" آنرا منتشر کرد، اعلام کردند که باید معیارهایی را برای دمای هوا بر اساس " ساختار بدن " افراد در ساختمان محل سکونت یا محل کار تعیین کرد تا فضای مناسب برای اکثر کارکنان فراهم شود.

به گفته این محققان، مساله فقط به جنسیت مربوط نمی شود بلکه به گروه های سنی مختلف مانند سالخوردگان یا کودکان نیز ربط دارد که میانگین سوخت و ساز در بدن آنان با میانگینی که به عنوان معیار برای یک مرد شصت ساله درنظر گرفته می شود، تفاوت دارد.

کینگما که کارشناس بیولوژیک است، دراین باره می گوید: زنان معمولاً جثه کوچکتری از مردان دارند، ولی میزان چربی در بدن آنان بیشتر از مردان است و میانگین سوخت و ساز در بدن آنان 20 تا 35 درصد کمتر از مردان است و به همین دلیل، احتمال اینکه زنان درمحل کارشان با شال و پتو مشاهده شوند، بیشتر است.

تحقیقاتی که درباره شانزده زن انجام شده است، نشان می دهد دمای هوای مناسب برای زنان پنج درجه فارنهایت بیشتر از مردان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها