فارن پالیسی: جزئیاتی درباره روابط محرمانه ریاض - دمشق!

فارن پالیسی: جزئیاتی درباره روابط محرمانه ریاض - دمشق!
چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 12:25

مجله آمریکایی فارن پالیسی درباره خبر سفر محرمانه اخیر "علی مملوک" مشاور امنیت ملی سوریه به جده و مسقط نوشت : این اولین بار است که عربستان و عمان یک مسؤول عالی رتبه سوریه را برای بررسی نحوه حل سیاسی بحران این کشور دعوت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مجله آمریکایی نوشت: این مذاکرات محرمانه در چند ماه گذشته برگزار می شد و با وجود اهمیت حرکت دیپلماتیک علی مملوک نباید ناظران سیاسی انتظار داشته باشند که چنین حرکتی تأثیری در جنگ 4 ساله سوریه داشته باشد .
فارن پالیسی افزود : مملوک در سفر خود به جده با مسؤولان ارشد عربستانی درباره احتمال آغاز مرحله ای سیاسی در سوریه مذاکره کرد، که براساس آن عربستان به حمایت خود از مخالفان در سوریه پایان دهد.
این نشریه آمریکائی نوشت : عربستان با دعوت مملوک به جده احتمالاً می خواهد خود را به عنوان شریکی مؤثر در تلاش های دیپلماتیک با میزبانی مسکو برای حل بحران سوریه نشان بدهد.
فارن پالیسی خاطرنشان کرد: تهران از هیچ یک از طرح های پیشنهادی مملوک علناً حمایت نکرده است و اخیراً طرح اختصاصی خود را پیشنهاد کرد که به زودی این طرح را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد . طرح ایران شامل آغاز آتش بس برای تشکیل دولت وحدت ملی است .

پربیننده ترین خبرها