رژیم صهیونیستی دربرابر اسیر فلسطینی به زانو درآمد

رژیم صهیونیستی دربرابر اسیر فلسطینی به زانو درآمد
پنج‌شنبه 29 مرداد 1394 - 10:02

با صدور حکم تعلیق دستور بازداشت اداری محمد علان، رژیم صهیونیستی به شکست در برابر اعتصاب غذای یک اسیر فلسطینی اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی، دیروز (چهارشنبه) حکم تعلیق دستور بازداشت اداری محمد علان را صادر کرد.

این دادگاه در عین حال دستور داد که علان تا صدور حکم نهایی دادگاه، همچنان در بیمارستان نگهداری شود.

علان در اعتراض به بازداشت اداری، به مدت شصت و پنج روز دست به اعتصاب غذا زد و به گفته پزشکان هم اکنون حالش وخیم و دچار ضایعه مغزی شده است.
رژیم صهیونیستی علان را به ارتباط داشتن با گروه جهاد اسلامی و دیگر گروه های مقاومت فلسطینی متهم کرده است اما وکلای علان می گویند موکلشان از سال گذشته بدون تفهیم اتهام در بازداشت به سر می برد.
بازداشت اداری، قانونی صهیونیستی است که بر اساس آن رژیم صهیونیستی می تواند فلسطینیان را بدون طرح اتهام بازداشت کند و دوره های اسارت را تمدید کند.
این قانون، خلاف منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد است.

"عیسی قراقع" مسؤول امور اسرای فلسطینی در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم با اشاره به این که محمد علان اسیر فلسطینی، حکم صادر شده از سوی دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای آزادی خود را در نوامبر آینده نپذیرفته است، این حکم را مصداق عقب نشینی مقام های صهیونیست در برابر این اسیر زندانی و دلیل پیروزی محمد علان بعد از اعتصاب غذای 66 روز قلمداد کرد.

وی به خبرنگار العالم گفت: به عقیده ما مقام های صهیونیست در این زمینه عقب نشینی کرده اند و در عمل محمد علان که بر پایان بازداشت اداری خود اصرارداشت، به خواسته اش رسید، درحالی که رژیم اسرائیل اصرار داشت وی را به خارج از فلسطین اشغالی تبعید کند و حتی صهیونیست ها می خواستند محمد علان قربانی شود تا اعتصاب دیگری صورت نگیرد.

26

پربیننده ترین خبرها