منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس

منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس
جمعه 30 مرداد 1394 - 11:49

تروریست‌های داعش با وعده‌های معنوی و با فریب دادن اعضایشان از روش‌های مختلف تلاش می‌کنند تا از این طریق عملیات انتحاری را گسترش دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست‌های تکفیری داعش ازسال 2011 تاکنون که گسترش قارچ گونه‌ای را در منطقه غرب آسیا و بخصوص در عراق و سوریه پیدا کرده‌اند، جنایات انبوهی را مرتکب شده‌اند.

**عمده جنایت های داعش چیست؟

این جنایات در قالب سربریدن، گردن زدن، تکه تکه کردن، انفجارهای انتحاری و ... صورت می‌گیرد. در این عملیات‌ها که بیشتر تمرکز بر روی انفجارهای انتحاری است شخص مورد نظر کمربند انتحاری به خود می‌بندد و خود را در بین مردم منفجر می‌کند.

از جمله انفجارهایی که تروریست‌های داعش در دو ماه گذشته انجام دادند، بمب‌گذاری در بازاری در استان "دیاله"  عراق بود که 400 نفر کشته و زخمی شدند و انفجار دیگر در مسجدی در ناحیه شرقی عربستان بود که تلفات انبوهی بر جای گذاشت.

 

منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس

 

منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس

منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس

 

 

 


**داعش عوامل انتحاری را چگونه فریب می‌دهد؟

 

در این پروسه داعش عوامل انتحاری خود را با روش‌های مختلف اعم از تهدید، تطمیع و تلفیقی از روش‌هایی که رادیکالیزم و بنیادگرایی درآن حرف اول را می‌زند، جذب می‌کند و از این طریق بمب‌گذاری‌های انتحاری در مناطق مختلف از جمله در عراق و سوریه رخ می‌دهد.

برای مثال یکی از روش‌هایی که داعش با آن عوامل خود را فریب می‌دهد این است که این گروه تروریستی به عوامل خود می‌گوید اگر شما در راه جهاد جان خود را فدا کنید به بهشت می‌روید و در این زمینه تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند. البته در بسیاری از مواقع بمب گذاران دستگیر یا کشته می‌شوند و عوامل انتحاری در استان الانبار یا دستگیر یا کشته می‌شوند.  از جمله در ماه جولای یگانی از نیروهای ویژه، با پشتیبانی بسیج مردمی (الحشد الشعبی) در عملیاتی بی نظیر در حومه غربی منطقه الکرمه واقع در 53 کیلومتری شرق الرمادی، موفق شدند، "ابوعبیده القیروانی" که تروریستی تونسی است را با سه تن از همدستانش به هلاکت برسانند و کارگاه بمب و مین سازی آنان را منهدم کنند

 

منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس

 

منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس

 

منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس


 

المعموری در گفت وگو با شبکه السومریه خاطر نشان کرد: المعموری، یکی از شاخص ترین بمب سازان داعش به شمار می رفت. او فرماندهی گروهکی را به عهده داشت که در ساخت انواع مواد منفجره و بمب گذاری خودرو و ساخت کمربندهای انفجاری و مین های کنار جاده ای تخصص داشت.

**ساز و کار ساخت بمب داعشی

این گروه تروریستی در سال‌های اخیر توانسته است که با ارتقای قدرت بمب‌هایش،‌ به خودروهای زرهی ارتش عراق نیز آسیب جدی وارد کند.  بیشتر اعضای داعش از نیروهای سابق نظامی و امنیتی رِِژیم صدام هستند و به همین دلیل، مهارت ساخت بمب و جاسازی آن را به سایرین و عناصر جدید الورود این گروه تروریستی می‌آموزند.  داعش برای ساخت بمب از مواد منفجره‌ای استفاده می‌کند که پس از سقوط شهرهای موصل و تکریت به دست این گروه افتاد.
 

منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس


یکی از روش‌هایی که بعثی‌ها به عناصر داعش آموزش داده‌اند این است که هنگام جاسازی، بمب‌ را به یکدیگر متصل سازند تا در صورت انفجار یک بمب،‌ سایرین نیز به صورت همزمان منفجر شوند. این موضوع مقداری کار کشف و خنثی سازی بمب‌ها را برای نیروهای مقاومت و ارتش عراق دشوار می‌سازد چراکه کوچکترین خطا مساوی می‌شود با بزرگترین فاجعه. این گروه تروریستی برای ساخت بمب از ماده جدید "سی 4" استفاده می‌کند که این ماده مرگبار از "تی ان تی" نیز قوی‌تر است.‌  داعش برای ساخت بمب علاوه بر سی فور از «نیترات آمونیاک» و مواد دیگری استفاده می‌کند که شبیه به نمک است و با پنهان کردن آن‌ها در میان کیسه‌های نمک، بین شهرهای عراق حمل و نقل می‌کند.


** وعده های داعش از زنان زیبا تا ورود به بهشت

 

آنطور که در رسانه‌ها و فضای مجازی مطالبی منتشر شده، تروریست‌ها وعده حوری (زنان زیبای بهشتی) و وعده‌های معنوی دینی را مطرح می‌کنند و از این طریق فریب خوردگان را جذب و از آن‌ها در جهت امیال خود سوء استفاده می‌کنند.


برای مثال در یک انفجار که داعش عکس آن را در فضای مجازی منتشر کرده بمب‌گذاری در شهر "رمادی" در استان "الانبار" بوده و عامل انتحاری بنا به توصیف عکس مستقیما به بهشت رفته است!!!!!!!!!.

 

منفجر شوید و به بهشت بروید +عکس



در مجموع داعش با مجموعی از عوامل از جمله تهدید، تطمیع، کمک مالی، وعده زنان زیبا، وعده بهشت و... عوامل انتحاری خود را جذب می‌کند و سازوکار آموزش آن‌ها در پادگان‌های وابسته به داعش در عراق و سوریه و در استان‌های "رقه"،"الانبار" و... انجام می‌شود و خصوصا آموزش بمبگذاران انتحاری در  عراق  در شهر "فلوجه" استان "الانبار" انجام می‌شود.
 

پربیننده ترین خبرها