کشته شدن 771 شورشی کرد در حملات ترکیه

کشته شدن 771 شورشی کرد در حملات ترکیه
جمعه 30 مرداد 1394 - 18:45

از زمان شروع حملات گسترده ارتش ترکیه ضد حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک ) درشمال عراق ، 771 شورشی کُرد کشته شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه، از زمان حملات نظامی گسترده ضد پ.ک.ک در شمال عراق از یک ماه پیش، 771 شورشی کُرد کشته شدند.

آناتولی درگزارش خود آورده است که از بیست و دوم ژوئیه گذشته دیگر 771 تروریست قادر به "آزار رساندن" نیستند.

بر اساس این گزارش، درحملات هوایی جنگنده های ترکیه به پایگاه های پ.ک.ک در شمال عراق 430 شورشی کشته شدند و بقیه آنان نیز اثر شدت جراحات ناشی از این حملات جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری آناتولی که عموماً آمارهای خود را از منابع اطلاعاتی نظامی دریافت می کند، اعلام کرد که در عملیات زمینی هم 260 نیروی شورشی کُرد کشته شده اند.

این عملیات غالباً در جنوب شرق آناتولی که اغلب ساکنان آن را کردها تشکیل می دهند و از سال 1984 شاهد تحرک شورشیان است، روی می دهد.

ترکیه در 24 ژوئیه حملات خود را علیه پ.ک.ک و گروه داعش شروع کرده است اما حملات ارتش ترکیه غالباً شورشیان کُرد را هدف قرار داده است و مواضع داعش فقط سه بار هدف حمله قرار گرفته است.


پ.ک.ک نیز حملات خود را علیه ارتش و پلیس ترکیه از سرگرفته است و بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی مطبوعات ترکیه، حدود 50 نفر از نیروهای امنیتی ترکیه از پایان ژوئیه کشته شده اند.

خبرگزاری های ترکیه گزارش دادند که عناصر مسلح روز جمعه به یک مرکز پلیس در منطقه " ایسن یورت " دراستانبول حمله کردند که این حمله تلفاتی نداشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها