ضاحی خلفان؛ حمله به شیعیان و حمایت از معبد هندوها!

ضاحی خلفان؛ حمله به شیعیان و حمایت از معبد هندوها!
جمعه 30 مرداد 1394 - 22:33

نخست وزیر هند درسفر اخیر خود به امارات از تصمیم دولت این کشور برای اختصاص یک قطعه زمین به ساخت اولین معبد هندوها در ابوظبی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تشکر و قدردانی" نارندرا مودی" نخست وزیر هند از تصمیم دولت امارات با واکنش های گسترده از سوی اماراتی ها و کاربران عرب و مسلمان از سایر کشورها در شبکه های اجتماعی مواجه شد. این در حالی است که در دبی، دیگر شهر مهم امارات هم یک منبع برای هندوها وجود دارد.

براساس این گزارش، اغلب کاربران شبکه های اجتماعی ناخرسندی خود را از تصمیم امارات اعلام کردند و آن را مغایر با تعالیم اسلام و حتی به منزله مشارکت در انتشار شرک و بزرگ شمردن یک آیین غیر آسمانی برشمردند. برخی از کاربران هم در بیان نظرات خود به متون قرآنی و احادیث شریف نبوی استناد کردند.

اما در این میان،" ضاحي خلفان " معاون رئیس پلیس دبی که با اظهارنظرهای سیاسی در چند سال اخیر مشهور شده، در واکنشی عجیب، با دفاع از تصمیم دولت امارات در این باره، بر توجه به ارزش های مبتنی بر "تساهل و مسامحه" در این کشور تاکید کرد!

وی خطاب به منتقدان این تصمیم گفت که پس از ساخت معبد هندوها، حساب کنید که چند مسلمان در امارات هندو می شود و چند هندو مسلمان می شود.. خواهید دید که هندوها مسلمان می شوند ولی مسلمانان هندو نمی شوند!

وی که هیچ گاه این تساهل مورد ادعای خود را در باره مسلمانانی که مذهبشان با وی متفاوت است، توصیه نکرده و چندی پیش شیعیان را به سختی مورد هجوم قرار داده بود؛ توضیح نداد که ساخت معبد برای مشرکان و کمک به ترویج آیین انحرافی آنان، چگونه می تواند آنان را به مسلمان شدن تشویق کند؟!

خلفان در ادامه آورده است: "برخی به گونه ای حرف می زنند که گویی امارات باعث شده تا هندوها چیزی را بپرستند که ما نمی پرستیم!! امارات کشوری محترم است که به همه مردم احترام می گذارد".

شمار کارگران هندی در امارات بیش از دو و نیم میلیون نفر است که در میان آن ها هندوها، سیک ها، مسلمانان و مسیحیان و نیز پیروان ادیان دیگر وجود دارند.

برخی از این کارگران هندی، مناسک دینی خود را در دو معبد هندوها در دبی انجام می دهند که یکی از آن ها اواسط قرن گذشته ساخته شد.

با وجود مخالفت های بسیار با تصمیم امارات، برخی از کاربران در شبکه های اجتماعی در اینترنت نیز از این تصمیم حمایت و بر لزوم احترام به سایر ادیان در کشور (ولو غیرآسمانی) و پیروان آن و لزوم تامین شرایط لازم برای ادای مناسک دینی پیروان ادیان مختلف تاکید کردند.

برخی از اقلیت های دینی در امارات و دیگر کشورهای منطقه از نبود مراکز عبادی ویژه پیروان ادیان مختلف و انجام مناسک و مراسم مذهبی بدون محدودیت امنیتی یا اجتماعی - به ویژه اینکه دین رایج در میان مردم ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس دین اسلام است - گله مند و ناراضی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها