23سازمان حقوقی مطرح کردند؛

درخواست تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایات عربستان

درخواست تشکیل کمیته تحقیق درباره جنایات عربستان
شنبه 31 مرداد 1394 - 09:47

بیست و سه سازمان حقوقی به خصوص دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل با درخواست از سازمان ملل متحد برای تشکیل کمیته تحقیق درباره نقض حقوق بشر در یمن اعلام کردند: حدود 2 هزار شهروند یمنی کشته شده اند که بیشتر آنها در حملات هوایی جان باخته اند .

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان عفو بین الملل بر لزوم تشکیل کمیته ای بین المللی و بی طرف تأکید می کند تا گزارشی که به سازمان ملل ارایه می دهد، عاری از هر گونه اشکال و ایرادی باشد. 

بمباران 23معلم یمنی هنگام تهیه سوال برای دانش آموزان
جنایات عربستان همچنان ادامه دارد و این کشور متجاوز در تازه ترین جنایت خود 21 معلم استان عمران را هنگام تهیه و طرح سوال های امتحانی قتل عام کرد.
عبدالاله الجنید، فعال فرهنگی یمنی، در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: جنایت عربستان سعودی در استان عمران نابخشودنی است زیرا قربانیان معلمانی هستند که هیچ گناهی مرتکب نشده بودند و هیچ سلاحی در دست نداشتند و فقط برای آموزش کودکان قلم به دست داشتند.

واقعیت های یمن؛ سند جنایات عربستان
عبدالله الحوثی، معاون وزیر دادگستری یمن، نیز در مصاحبه با العالم خاطرنشان کرد، متجاوزان فقط به تخریب و خرابکاری اکتفا نمی کنند بلکه مردم بی گناه را می کشند و هیچ نیازی به جمع آوری دلیل و مدرک برای اثبات جرایم و جنایات متجاوزان نیست زیرا واقعیت هایِ پیش رو بهترین دلیل برای اثبات جنایات دشمن است. 

جنایت کشتار جمعی عربستان سعودی در یمن 
طه ابوطالب، رییس مرکز حقوق و توسعه به العالم گفت: این اولین بار نیست که سازمان های بین المللی گزارش هایی درباره جنایات متجاوزان در یمن منتشر می کنند زیرا پیشتر سازمان دیده بان حقوق بشر گزارش های مشابهی منتشر کرده بود و واقعیت این است که جنایات عربستان در یمن مصداق کشتار جمعی است. 
سازمان عفو بین الملل نیز در گزارش قبلی خود آورده بود که حملات هوایی عربستان متمرکز بر مناطق پُرجمعیت است و بیشتر قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها