درخواست بی‌سابقه بان کی مون درباره یمن

درخواست بی‌سابقه بان کی مون درباره یمن
شنبه 31 مرداد 1394 - 16:09

یمن(العالم)- دبیرکل سازمان ملل متحد تحقیقات فوری درباره بمباران تعز توسط سعودی ها را خواستار شد و تاکید کرد که این اقدام با قوانین بین المللی در تعارض است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، جنگنده های سعودی با حملات متعدد به منطقه مسکونی "صاله" در استان تعز دهها خانه بر را بر سر ساکنانش آوار کردند و در این حملات 65 نفر از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند.
هولناکی این جنایت سعودی ها در استان تعز یمن که بیش از 65 شهید و 60 مجروح در پی داشت دبیرکل سازمان ملل را بر آن داشت که تحقیقات فوری درباره آن را خواستار شود.
سخنگوی رسمی بان کی مون به نقل از وی از تاکید کرد که بر اساس گزارش های رسیده این حمله تعداد زیادی قربانی داشته و اگر این گزارش ها درست باشد این اقدام با قوانین بین المللی در تعارض است.
عربستان بی توجه به اظهارات مقامات بین المللی به حمله به استان های یمن ادامه می دهد و بمباران منطقه مران در صعده ، شهرک الرصیفات در کتاف و مناطق القمع، الفرع و بین معاذ در شهرستان سحار در صعده قربانیانی از میان شهروندان یمنی برجای گذاشته است. حمله جنگنده های سعودی در 12 نوبت به استان مارب نیز ویرانی سنگینی به جا گذاشته است.

مزدوران ریاض؛ انفجار ساختمان امنیتی در جنوب یمن
در چارچوب درگیری میان گروههای مسلح که شهر عدن درجنوب یمن را تحت سیطره دارند عناصر القاعده و مزدوران ریاض ساختمان امنیت سیاسی در بخش التواهی عدن را منفجر کردند.
کمیته عالی انقلاب یمن از مردم این کشور خواست روز دوشنبه در اعتراض به جنایات سعودی ها و هم پیمانهایشان  مقابل استانداری تجمع کنند.
این کمیته در بیانیه ای تاکید کرد که این تجمع در محکومیت جنایات آل سعود در استان های مختلف یمن از جمله کشتار بی رحمانه مردم در استان تعز است.

انهدام 6 زره پوش اماراتی در یمن
ارتش یمن و کمیته های انقلابی در پاسخ به تجاوزگری های عربستان هنگام تلاش برای پیشروی با پوشش نیروی هوایی، 6 زرهپوش اماراتی را منهدم کردند و 6 زرهپوش را هم در منطقه مکیراس در البیضاء به غنیمت گرفتند.
ارتش یمن و کمیته های انقلابی برای اثبات دروغ پراکنی رسانه های سعودی مبنی بر عدم وجود نظامیان یمن در عربستان، از حضور خود در خاک این کشور سند و فیلم تهیه کردند و فیلم ورود به دیوارهای شهر نجران در جنوب عربستان را منتشر نمودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها