رئیس جمهور عراق: به اندیشه شهید صدر نیاز داریم

رئیس جمهور عراق: به اندیشه شهید صدر نیاز داریم
شنبه 31 مرداد 1394 - 19:18

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که کشورش برای پیروزی بر تروریسم و طایفه گری به اندیشه شهید صدر و ایستادگی وی در برابر استبداد و دیکتاتوری نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "فواد معصوم امروز شنبه در سخنانی که به نمایندگی از وی در مراسم بزرگداشت هفدهمین سال شهادت شهید سید محمد محمد صادق صدر و دو فرزندش قرائت شد تاکید کرد که عراق امروز نیازمند درسهای شهید صدر به عراقی ها در زمینه اتحاد برای پیروزی بر تروریسم و طایفه گری است.
معصوم افزود: فروپاشی سریع نظام صدام نشانگر آن است که مبارزات شهید صدر ضد نظام دیکتاتوری بیهوده نبود و افکار وی و ایستادگی اش در برابر استبداد و متحد کردن مردم علیه دیکتاتوری و تروریسم هنوز روشنگر راه مردم عراق است.
وی افزود:مواضع شهید صدر برای احقاق حق بود و برای عراق و مردمش فداکاری کرد.
سید محمد بن محمد صادق بن محمد مهدی بن اسماعیل الصدر در سال 1943 زاده شد. وی از مراجع معروف عراق و از مخالفان حزب حاکم بعث بود. وی به خاطر فعالیت هایش در مخالفت با حکومت فردی شناخته شده بود و جایگاه ویژه ای در جامعه عراقی داشت. مردم را به اعتراض به وضع آن زمان تشویق کرد و هنگامی که حکومت صدام از او احساس خطر کرد در روز جمعه چهارم ذی القعده مطابق با نوزدهم اگوست 1999 در حالی که دو پسرش مومل و مصطفی در خودرو همراهش بودند هنگام بازگشت به منزلش به شهادت رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها