«توییتر» جاسوس ویژه عربستان !!

«توییتر» جاسوس ویژه عربستان !!
شنبه 31 مرداد 1394 - 21:34

شبکه اجتماعی «توییتر» در گزارشی اعلام کرد بنا به درخواست مقامات عربستان، با این کشور در ارائه اطلاعات ۶۵ نفر همکاری امنیتی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از فارس ، «شبکه توییتر» در گزارش شش ماهه خود که روز دوشنبه (دیروز) منتشر کرد ، از همکاری با عربستان سعودی و پاسخ مثبت به درخواست این کشور برای ارائه اطلاعات 65 فرد «مشکوک» خبر داد.

طبق گزارش امروز روزنامه سعودی «الشرق الاوسط»، عربستان درخواست دریافت اطلاعات 93 نفر عضو در توییتر را کرده و توییتر نیز اطلاعات 65 نفر یعنی 63 درصد درخواست عربستان را به ریاض ارائه کرده است.

الشرق الاوسط با اشاره به اینکه این مقدار (پاسخ توییتر به درخواست کشورها) درخصوص درخواست‌های امنیتی مقامات انگلیس کاهش داشته نوشت که در گزارش توییتر آمده است که این نوع درخواست‌های امنیتی برای کسب اطلاعات و کشف هویت افراد تحت تعقیب 52 درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، آمریکا در میان کشورهای درخواست کننده برای کشف هویت کاربران این شبکه اجتماعی در فضای مجازی، در رتبه نخست‌ قرار دارد چرا که تاکنون درخواست دریافت اطلاعات 2 هزار و 436 نفر را داده و توییتر نیز به 80 درصد آن پاسخ داده است.

پاسخ مثبت توییتر به درخواست‌های عربستان و آمریکا سبب شده است که انگلیس به این شرکت که تاکنون بیش از 50 درصد خواسته‌هایش را پاسخ نداده، اعتراض کند.

در میان کشورهای عربی نیز تاکنون کویت درخواست کشف هویت 7 نفر را داده و امارات درخواست 2 نفر و لبنان درخواست یک نفر و قطر، عمان و مصر تاکنون چنین درخواستی ارائه نکرده‌اند. برخی علت عدم درخواست مصر را استفاده کاربران مصری از شبکه فیس‌بوک می‌دانند. (حال آنکه کاربران عربستانی حضور فعالی در توییتر دارند).

گفته می‌شود افزایش درخواست کشورهای مختلف از شبکه توییتر ناشی از نگرانی این کشورها از رشد گروه‌های حامل اندیشه‌های تروریستی در این شبکه‌ها و دیگر شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی است همچنانکه گفته می‌شود حدود 40 هزار حساب کاربری حامی داعش در توییتر وجود دارد.

«مارک والاس» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و رئیس طرح موسوم به «مبارزه با افراطگری در اروپا» به الشرق الاوسط گفته است که «طرح کاملی برای مقابله با عملیات عضوگیری داعش در اینترنت وجود دارد... داعش به شکل روشنی سایت‌های اجتماعی در فضای مجازی را برای عضوگیری و تبلیغات استفاده می‌کند».

سه‌شنبه 20 مرداد (11 آگوست) نیز عربستان از طرحی برای شناسایی عوامل داعش در فضای مجازی این کشور به ویژه در توییتر خبر داده و اعلام کرده بود که طی آن، کاربرانی که از گروهک‌های تروریستی حمایت می‌کنند شناسایی می‌شوند و حساب کاربری آنها مسدود خواهد شد .

 

پربیننده ترین خبرها