تلاش شیخ سلفی برای تبرئه خواننده متهم به قتل

يکشنبه 1 شهريور 1394 - 11:34

العالم- احمد الاسیر شیخ سلفی لبنانی در بازجویی های خود به پرونده فضل شاکر خواننده لبنانی و مشارکت در حوادث منطقه عبرا در شهر صیدا در جنوب این کشور پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه المرصد به نقل از منابعی که آنها را منابع نزدیک و موثق توصیف کرد، نوشت: احمد الاسیر که اخیرا هنگام فرار از لبنان در فرودگاه بیروت دستگیر شد، در بازجویی ها شرکت فضل شاکر خواننده لبنانی در حوادث منطقه عبرا را رد کرد.

منابع لبنانی می گویند: احمد الاسیر دراعترافات خود گفته است که فضل شاکر او را از مدتها قبل از حوادث عبرا ندیده است.

وی همچنین مشارکت فضل شاکر در هرگونه درگیری را رد کرد و گفت که بین آنها اختلاف وجود دارد.

الاسیر پیش از دستگیری به طورغیابی به اعدام محکوم شده بود.

می خنسا وکیل مدافع شاکر در دستگاه قضایی نظامی لبنان به خبرگزاری فرانسه گفت: فضل می خواهد خودش را در روزهای آینده تحویل دهد.

این وکیل به نقل از شاکر گفت که وی رابطه خود با الاسیر را از مدتها پیش ترک کرد و از خط مشی دینی افراطی دست برداشت.

شاهدان عینی در چند روز اخیر گفتند که فضل شاکر درزمان حاضر در اردوگاه آوارگان فلسطینی عین الحلوه در نزدیک شهر صیدا به سرمی برد. امنیت داخل این اردوگاه برعهده گروههای فلسطینی است و نیروهای امنیتی لبنان براساس توافق ضمنی با گروههای فلسطینی وارد آن نمی شوند.

فضل شاکر در تیرماه سال 92 به ایجاد باند مسلح به قصد ارتکاب جنایت ضد مردم، ضربه زدن به دولت و کشور، انجام کارهای تروریستی، حمله به نیروهای ارتش و در اختیار داشتن سلاح متهم و دادستان لبنان برای وی تقاضای اعدام کرد.

این خواننده لبنانی در سال ۲۰۱۲ و با آغاز بحران و جنگ در سوریه به گروه تروریستی “احمد الاسیر” در صیدا پیوست و اعلام کرد که خوانندگی را کنار گذاشته است.

احمد الاسیر و گروه شبه نظامی طرفدارش در تابستان سال 2013 میلادی به نیروهای ارتش لبنان در منطقه عبرا حمله کردند که به کشته و زخمی شدن 18 نظامی لبنانی انجامید.

الاسیر و شماری از همراهانش از جمله فضل شاکر پس از این درگیریها گریختند.

پس از درگیری اوایل سال 92 نیروهای ارتش لبنان و عناصر گروه تروریستی احمد الاسیر در صیدا ویدیویی از فضل شاکر منتشر شد که در آن با افتخار به قتل ۲ سرباز لبنانی و زخمی کردن چهار نفر دیگر اعتراف کرد، اما وی بعد از اعلام جدایی از گروه الاسیر مدعی شد که منظور وی نظامیان لبنانی نبوده است.

فضل شاکر در چند گفت و گوی دیگر هم نیروهای حزب الله لبنان و حزب امل را تهدید به قتل کرده بود.

این خواننده لبنانی اسفند ماه سال 93 بعد از اعلام جدایی از گروه شیخ الاسیر، در گفتگویی تلویزیونی که در خانه اش در عین الحلوه ضبط شده بود ، ادعا کرد که می خواهد به زندگی عادی قبلی خود بازگردد.

شاکر با چهره‌ای متفاوت از دوران همکاری با گروهک تروریستی "احمد الاسیر" از طریق شبکه لبنانی "ال بی سی" با این ادعا که هیچگونه اقدام تحریک آمیز علیه ارتش لبنان انجام نداده است، گفت: "امیدوارم که به زندگی طبیعی بازگردم".

وی همچنین ادعا کرد که هیچگونه اقدام تحریک آمیز علیه ارتش لبنان انجام نداده است.

این خواننده سابق لبنانی ادعا کرد که در هیچکدام از درگیریهای شهر "عبرا" حضور نداشت، و روابط او با "احمد الاسیر" مبلغ تکفیری و سلفی لبنانی بسیار بد بود.

در جریان آن درگیری‌ها، فیلمی از فضل شاکر در حال تمجید از عناصر احمد الاسیر به دلیل کشتار نیروهای ارتش منتشر شد؛ اما فضل شاکر در این مصاحبه ادعا کرد که منظور او نیروهای ارتش نبود !

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها