نقشه متجاوزان برای ورود به صنعا

نقشه متجاوزان برای ورود به صنعا
يکشنبه 1 شهريور 1394 - 13:59

العالم - منابع خبری از نقشه متجاوزان سعودی با همکاری مستقیم آمریکا برای یورش به شهر صنعا پایتخت یمن و آمادگی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی برای مقابله با اشغالگران خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "حصاد الیوم" در گزارش ویژه ای به وضعیت کنونی شهر عدن و نقش آمریکا در کمک به متجاوزان سعودی به یمن پرداخته و از نقشه آنها برای ورود به شهر صنعا پرده برداشته است.
در این گزارش آمده است: متجاوزان در چند هفته اخیر توانسته اند با کمک عناصر القاعده و شبه نظامیان طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن دستاوردهایی را به دست آورند. این عناصر و شبه نظامیان در پادگان های سعودی آموزش نظامی دیده اند.علاوه بر این، نیروهای زمینی امارات نیز وارد خط درگیری شدند.

این پیشروی متجاوزان درحالی است که سخن از توافق بین جنبش انصارالله و ارتش یمن با جنبش حراک جنوبی به منظور خروج از استانهای جنوبی و تحویل آنها به این جنبش مطرح شده است.

باوجود دستاوردهای میدانی متجاوزان، آنها نتوانسته اند به طور کامل به خاطر مخالفت مردمی گسترده مردم جنوب با سیطره سعودی و شبه نظامیان هادی بر عدن مسلط شوند و این روزها عدن همچنان شاهد تداوم درگیری های مردم جنوب با متجاوزان و حامیان آنها است.

بسیاری از گزارشها از ورود مستقیم و موثرتر آمریکایی ها به خط درگیری در سطوح پشتیبانی و کمک در محاصره همه جانبه یمن و همکاری اطلاعاتی و مشورتی به متجاوزان علیه یمن حکایت دارد.

حصاد الیوم می نویسد: دنیا به خوبی توانمندیهای ارتش سعودی و نیاز آن به دانش و تجربه آمریکایی ها و غربی ها را برای راه اندازی و استفاده از بسیاری از تکنولوژی های پیشرفته نظامی را می داند و اگر حمایت مستشاری و کارشناسی آمریکایی ها نبود، عربستان در اجرای هیچ یک از اهداف به آنچه امروز رسید، نمی رسید. سعودیها به همپیمان آمریکایی خود برای کسب دستاوردهای بیشتر در میدان نبرد دل بسته اند و امیدوارند که بتوانند با یک نقشه مشترک که هم اکنون با همکاری با آمریکایی ها روی آن برای اشغال یمن کار می کنند، بتوانند به شهر صنعا پایتخت این کشور یورش ببرند.

این طرح نظامی از شرکت مستقیم آمریکایی ها در عملیات همراه با هزاران مزدور هادی آموزش دیده به دست مربیان نظامی آمریکایی ها برای شرکت در یورش به شهر صنعا همراه با آوردن مزدورانی از پاکستان و سنگال و بنگلادش و امارات به خاک عربستان برای ورود به یمن از زمین و هوا زیر بمباران هوایی گسترده حکایت دارد. این طرح علاوه بر آن از حمله گسترده به بندر الحدیده یمن برای جلوگیری از ورود کمک ها به ملت یمن به منظور فشار بر آنها جهت کمک نکردن به انصار الله و ارتش در این حمله آتی حکایت دارد.

قرار است این حمله از طریق یورش به پایگاه العند در حدود 30 مایلی شمال شهر عدن آغاز شود.

ریچارد والکر نویسنده و تحلیلگرآمریکایی چند سال پیش در مجله " American free press " به نقل از منابع دولت آمریکایی نوشت که آمریکا و رژیم اسرائیل یمن را منطقه ای راهبردی می دانند که باید در آن حضور داشته باشند.

یمن با رشد قدرت جنبش انصار الله، خطری راهبردی برای منافع آمریکا به سود ایران است لذا آمریکایی ها با همه ابزارها بدنبال جای پایی در یمن و خصوصا از طریق ایجاد یک پایگاه نظامی در عدن هستند که مکمل حضور نظامی آنها در اردن و تسهیل کنترل آنها بر تنگه باب المندب و تسهیل عملیات هوایی آنها باشد.

اگر تحولات امروز را زیر نظر قرار دهیم در می یابینم که آمریکایی ها همچنان در همین مسیر تلاش می کنند و یمن برای آنها نقطه ای راهبردی است لذا آمریکا با کمک به عربستان برای کسب دستاوردهای میدانی بویژه درجنوب یمن، در تلاش برای پیدا کردن جای پایی است که از سالها پیش بدنبال آن است.

با این وجود، باید این موضوع را مدنظر قرار داد که به طور قطع، با توجه به مقبولیت و جایگاه مردمی جنبش انصار الله و با کمک ارتش یمن، متجاوزان – حتی اگر همه جهان را دور خودشان جمع کنند – نخواهند توانست به هدف خود در بازگرداندن یمن به آغوش عربستان برسند. این همان چیزی است که رهبران جنبش انصار الله و کمیته های مردمی و مردم یمن با پایداری اسطوره ای خود بر آن تاکید می کنند.

پربیننده ترین خبرها