"دختران خورشید " علیه داعش مبارزه می کنند

يکشنبه 1 شهريور 1394 - 15:16

العالم - یک گروه از زنان ایزدی عراق برای انتقام از تروریست های داعش در گردانی موسوم به " دختران خورشید " سازماندهی و به صفوف نبرد علیه داعش اعزام شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه بلژیکی (7 در 7) گردان "دختران خورشید" شامل زنان ایزدی در شمال عراق است برای انتقام از داعش به خاطر انتقام ازجنایت داعش در مناطق کردنشین و مسیحی نشین تشکیل شده است.

این روزنامه افزود، این گردان با موافقت "مسعود بارزانی" رییس اقلیم کردستان عراق سازماندهی شده و شامل بیش از 123 زن در دوره سنی 17 تا 30 سال است.

علت نامیدن این گروه آن است که ایزدی ها معتقدند خورشید آنان را از خطر دور می کند و برایشان مقدس است. 

"جان فارس" دختر 17 ساله از اعضای گردان که برای نیفتادن به دست تروریست های داعش به کوههای سنجار گریخته است ،می گوید: وقتی به پدرم گفتم به این گردان می پیوندم بسیار خوشحال شد و تمام خانواده ها پیوستن دخترانشان به این واحد برای نبرد در کنار نیروهای پیشمرگه را پذیرفته اند. 

زنان عضو این گروه بسیار جسور بوده، با رشادت می جنگند و دارای حس انتقام گیری هستند، چون می دانند اگر به دست داعش که به بدرفتاری، به برده گرفتن زنان ایزدی و سوء استفاده جنسی از آنان معروفند، بیفتند چه سرنوشتی در انتظارشان است.

لذا شعار آنان این است: آنان به ما تجاوز می کنند و ما آنان را می کشیم.

"هادیه حسن" دیگر جنگجوی گردان دختران خورشید گفت، تروریست های داعش می جنگند و قتل می کنند؛ ولی چرا چنین رفتاری با زنان و کودکان دارند، آیا ذره ای احساسات انسانی ندارند؟. 

روزنامه افزود، اعضای گردان دختران خورشید تروریست های داعش را به تمسخر گرفته و می گویند آنان از اندیشه مردن به دست یک زن بسیار دلهره دارند و معتقدند چنین موضعی آنان را از ثواب جهاد که امیدوارند در آخرت به آن برسند، محروم خواهد نمود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها