ارتش عراق در آستانه ورود به رمادی +فیلم

يکشنبه 1 شهريور 1394 - 18:59

بغداد (العالم) - نیروهای مشترک نظامی عراق توانستند مناطق السکک و العسکری و تل الجراد واقع در شمال شهر بیجی را بازپس بگیرند و همچنین در محورهای متعدد شهر الرمادی مرکز استان الانبار پیشروی کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق گفت: ما هم اکنون به پل البوعیثه بسیار نزدیک شدیم و این پل به وضوح در برابر ما قرار دارد و تسلط ارتش بر منطقه باعث شده تا خطوط امدادرسانی مواضع گروه تروریستی داعش قطع شود و ما هم اکنون در آستانه ورود به شهر الرمادی قرار داریم.

حمله تروریستها به شهر کوچک بیجی با 35 خودروی بمب گذاری شده 

همچنین هادی العامری دبیرکل سازمان بدر اعلام کرد: شهر کوچک بیجی در عراق تا کنون هدف بیش از 35 خودرو بمب گذاری شده قرار گرفته است.

پیشروی راهبردی جدید نیروهای مشترک نظامی عراق در شهر بیجی پس از گذشت چند روز از عدم موفقیت این نیروها در مناطق جنوبی و غربی این شهر بدست آمد.
شهر بیجی همواره نقطه اتکال واقعی در نبرد عراق با داعش به شمار می رود. نیروهای عراق همچنین توانستند در سطح گسترده منطقه البوجورای را از لوث وجود عناصر باقیمانده تروریست پاکسازی کنند.

کشته شدن 22 تروریست در مناطق نفتی علاس و البوعجیل
نیروهای عراقی در شرق استان صلاح الدین در رویارویی با حمله داعش به دو منطقه نفتی حقل علاس و البوعجیل در ناحیه الریاض در شرق شهر تکریت 22 تروریست را کشتند.
استان الانبار نیز شاهد پیشروی نیروهای عراق بود. یگانی از ارتش عراق توانست شماری از راههای امدادرسانی داعش در شمال و غرب شهر الرمادی را قطع کند و با اجرای کمین در منطقه ابودلایه در شمال بخش حدیثه 9 تن از تروریست ها کشته شدند و همچنین سه تن از تروریست ها در درگیری مسلحانه در منطقه البوعیثه در اطراف شهر الرمادی کشته شدند.

انتحاری سعودی در ناحیه البغدادی از پا درآمد
در ناحیه البغدادی پلیس فدرال توانست یک فرد انتحاری تبعه عربستان را که می خواست به مواضع دفاعی ناحیه نفوذ کند، به قتل برساند.

نیروهای بسیج مردمی نیز در درگیری مسلحانه در روستای البشیر واقع در جنوب شهر کرکوک 5 تروریست را کشتند.

بنابر این گزارش، در استان کرکوک گروه تروریستی داعش 20 غیرنظامی را از دو روستای بخش جنوبی حویجه در غرب استان به اتهام همکاری با دولت ربود.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها