سرگردانی زن یک داعشی در ترکیه

سرگردانی زن یک داعشی در ترکیه
يکشنبه 1 شهريور 1394 - 19:21

"شوکی بِگوم" زن یک داعشی که با 5 فرزندش از سوریه به ترکیه فرار کرده است، از سازمان های جهانی می خواهد که وی را به شهرش منچستر برگردانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ساندی تایمز" انگلیس نوشت : شوکی بگوم اصالتاً بنگلادشی است و با  فرزندانش 10 ماه در شهر الباب در شمال سوریه زندگی می کرد و به فرزندان اعضای خارجی داعش زبان انگلیسی آموزش می داد. 
ساندی تایمز نوشت: بگوم هم اکنون مخفیانه در ترکیه زندگی می کند؛ مشکلات و سختی ها در سوریه او را افسرده کرده و اکنون نگران افتادن به دام اعضای داعش در ترکیه است.

بگوم تأکید می کند که عناصر داعش مسلمان نیستند.
این روزنامه انگلیسی می افزاید : بگوم می خواهد به انگلیس بازگردد و نمی تواند در ترکیه بماند زیرا معتقد است که داعش در تعقیب وی است . مسؤولان انگلیسی از قضیه بگوم مطلع هستند .
ساندی تایمز اعلام کرد : معلوم نیست که بگوم در صورت بازگشت به انگلیس آیا با اتهام تروریسم مواجه خواهد شد یا نه .
ساندی تایمز به نقل از احمد عبدالقادر که می گوید در انتقال بگوم وفرزندانش از سوریه به ترکیه مشارکت کرده بود ، گزارش داد : من می دانم که ده ها نفر دیگر همچون بگوم پس از دیدن واقعیت های داعش از این گروه جدا شدند ولی اکثر کشورها از پذیرفتن اتباع خود امتناع می کنند و به آنها اجازه نمی دهند که به کشورهایشان بازگردند.
عبدالقادر افزود : افرادی که به مناطق تحت تصرف داعش در سوریه می روند ، می فهمند که آنچه قبلاً درباره داعش شنیده اند ، دروغ است و شنیده ها با دیده ها فرق می کند و این مناطق برای آنها زندان است .
عبدالقادر که عضو گروه " چشمی بر وطن "در ترکیه است ، گفت : 20 تا 25 نفر هر هفته تمایل خود را برای بازگشت به کشورهایشان اعلام می کنند و اگر دولت ها همکاری کنند ، ما می توانیم تعداد بیشتری را به کشورهایشان بازگردانیم ولی کشورها نمی خواهند اتباع خود را بپذیرند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها