هزینۀ 6میلیون دلاری عربستان ضد توافق با ایران

هزینۀ 6میلیون دلاری عربستان ضد توافق با ایران
دوشنبه 2 شهريور 1394 - 11:33

یک وبگاه آمریکایی فاش کرد که لابی سعودی در آمریکا، برای جریان سازی رسانه ای ضد توافق هسته ای ایران و 5+1، شش میلیون دلار هزینه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت آمریکایی "اینترسپت" در گزارشی تحت عنوان "موج ِ تبلیغات رسانه ای لابی سعودی ضد توافق با ایران" نوشت: گروه "ابتکار امنیتی آمریکایی" وابسته به لابی سعودی در آمریکا، در هجمۀ تبلیغاتی خود 6 میلیون دلار هزینه کرد تا شهروندان را به درخواست از نمایندگانشان در مجلس سنا برای مخالفت با توافق هسته ای ایران وادارد.

به نوشتۀ اینترسپت، هرچند "ابتکار امنیتی آمریکایی" اطلاعات مربوط به حامی مالی خود را افشا نمی کند، اما نام "نورم کولمن" رئیس این تشکیلات و سناتور سابق مجلس سنا به عنوان یکی از اعضای فعال تحت نظر لابی سعودی، ثبت شده است.

بر پایۀ همین گزارش، شرکت وکالت "هوفان لوفیلز" وابسته به کولمن، وکالت خاندان پادشاهی عربستان در آمریکا را به عهده دارد و ماهانه 60 هزار دلار حقوق می گیرد.

"لی وانگ" گزارشگر اینترسپت در این گزارش خاطر نشان کرد که در ماه جولای سال 2014، کولمن، وظیفۀ خود را انجام خدمات حقوقی برای سفارت عربستان سعودی اعلام کرد و در خصوص مسائلی نظیر "تحولات حقوقی و سیاسی که به ایران مربوط می شود و همچنین مسائلی که به محدودسازی توانمندی های هسته ای ایران منجر می شود" فعالیت می کند.

دیگر رئیسانی که در تشکیلات "ابتکار امنیتی آمریکایی" همکاری دارند نیز از سناتورهای سابق هستند و به گفته لی وانگ، از میان آنان می توان به سناتور "جو لیبرمن" اشاره کرد.
بر پایه این گزارش، این افراد، در یک شرکتِ وکالت دیگر نیز فعالیت می کنند که نام آن "دی.ال.اِی پایپر" است. این شرکت نیز به عنوان گروه فشاری شناخته می شود که وظیفۀ آن، تاثیرگذاری بر سیاست آمریکا به نمایندگی از سفارت عربستان است.

26

پربیننده ترین خبرها