تخریب معبد دو هزار ساله توسط داعش

تخریب معبد دو هزار ساله توسط داعش
دوشنبه 2 شهريور 1394 - 18:08

العالم - گروهک تروریستی داعش معبد بعل شمین که بخش‌هایی از منطقه تاریخی چندهزار ساله پالمیرا (تدمر) است را تخریب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مامون عبدالکریم" دبیر کل سازمان موزه ها و میراث تاریخی سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش، معبد بعل شمین یکی از بخش های منطقه باستانی پالمیرا را با استفاده از مقدار زیادی از مواد منفجره بمب گذاری و سپس آن را منفجر کرد به طوری که آسیب های زیادی به این بنای تاریخی وارد شد.

" معبد بعل شمین" یکی از بناهای تاریخی مشهور منطقه باستانی پالمیرا (تدمر) سوریه است که در لیست آثار تاریخی یونسکو ثبت شده است.

منطقه باستانی و چندهزار ساله پالمیرا واقع در مرکز سوریه چند ماه قبل به تصرف تروریست های داعش درآمد؛ از آن زمان تاکنون نگرانی های زیادی درباره برنامه های داعش برای تخریب این منطقه باستانی وجود دارد.

از آن جا که این معبد در قرن اول میلادی ساخته شده، تنها معبدی است که در طول قرن های متمادی همچنان سازه خود را حفظ کرده است.

داعش در طول روزهای اخیر حملات وسیعی را علیه آثار تاریخی سوریه و بزرگان علوم باستانی این کشور آغاز کرده است؛ عناصر داعش در روزهای قبل هم "خالد الاسعد" مدیر باستان شناسی منطقه پالمیرا و از باستان شناسان بزرگ سوریه را به طرز فجیعی کشتند و صومعه تاریخی مسیحیان سوریه به نام "مارالیان" را نیز با خاک یکسان کردند.

اعضای داعش پس از تصرف شهر تاریخی - باستانی پالمیرا (تدمر) اعلام کردند که آثار تاریخی موجود در این شهر را نابود خواهند کرد زیرا به زعم آنها، این آثار به نوعی نشانه بت پرستی است.

منابع تاریخی گویای آن است که معبد تاریخی "بعل شمین" در سال 23 میلادی ساخته شده و در قرن پنجم میلادی به کلیسا تبدیل شد.

عناصر گروهک تروریستی داعش قبل از این هم با حمله به موزه شهر موصل عراق، آثار تاریخی، مجسمه های قدیمی و باستانی موجود در آن را تخریب کرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها