نماینده پارلمان عراق:

دولت درباره صدور نفت کردستان به اسرائیل موضع‌گیری کند

دولت درباره صدور نفت کردستان به اسرائیل موضع‌گیری کند
دوشنبه 2 شهريور 1394 - 21:47

العالم - نماینده پارلمان عراق با اشاره به این که مجموع درآمدهای نفتی کردستان عراق تنها در ماه آگوست جاری به یک میلیارد و 500هزار دلار رسیده است، گفت: اینک منتظر موضع دولت در قبال مساله صادرات نفت منطقه کردستان به اسرائیل هستیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم و به نقل از سومریه نیوز، "حنان فتلاوی" رئیس فراکسیون اراده در پارلمان عراق، گفت: این فراکسیون هم اکنون منتظر موضع دولت حیدرالعبادی و وزرات نفت در قبال اخبار مربوط به صادرات نفت منطقه کردستان به اسرائیل هستیم و این درحالی است که این دو ارگان همچنان در این خصوص سکوت کرده اند.

وی با بیان این که بر اساس قوانین عراق، هرگونه تعامل تجاری یا غیره با رژیم صهیونیستی ممنوع است، ابراز امیدواری کرد که نخست وزیر عراق اعلام کند که از ابتدای سال جاری تاکنون چقدر بودجه در اختیار منطقه کردستان قرار داده و چه برنامه اصلاحاتی در قبال این منطقه دارد.

فتلاوی گفت: بر اساس گزارش وزرات دارایی منطقه کردستان، مجموع درآمدهای نفتی این منطقه عراق در ماه اخیر به یک میلیارد و 500 هزار دلار رسیده و دولت مرکزی عراق از این مبلغ چیزی دریافت نکرده است.

نماینده پارلمان عراق در ادامه می پرسد، "آیا سیاست ریاضت اقتصادی که باعث شده مردم به خیابان ها بیایند، تنها در مرکز و جنوب عراق اجرا می شود؟".

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس به تازگی با اعلام این که اسرائیل در 3 ماه گذشته حدود 75 درصد از نفت مورد نیاز خود را از منطقه کردستان عراق وارد کرده، این امر را بیانگر جسارت بیشتر منطقه کردستان و افزایش تنش در روابط اربیل - بغداد دانسته است.

پربیننده ترین خبرها