80 هزار امضا برای بازداشت نتانیاهو در لندن

80 هزار امضا برای بازداشت نتانیاهو در لندن
دوشنبه 2 شهريور 1394 - 22:25

العالم ـ حدود 80 هزار انگلیسی، با شرکت در یک کمپین اعتراض اینترنتی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بازداشت وی هنگام سفر به لندن در ماه آتی و به اتهام ارتکاب جنایات جنگی را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دامیان موران یک شهروند انگلیسی در ماه جاری کمپینی در سایت مجلس انگلیس در اینترنت راه اندازی کرد؛ وی در این عریضه آورده است که "به موجب قانون بین الملل، نتانیاهو باید به محض رسیدن به انگلیس به اتهام ارتکاب جنایات جنگی در کشتاری که در سال 2014 دو هزار قربانی داشته است، بازداشت شود" این سخن وی به جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال گذشته اشاره دارد که 51 روز ادامه داشت.

در صورتی که تعداد امضاکنندگان به 100 هزار نفر برسد، امکان بررسی آن در پارلمان انگلیس مورد مطالعه قرار خواهد گرفت؛ موران در گفت وگو با رسانه ها تصریح کرده که با توجه به روابط عمیق اسراییل و انگلیس، امکان راه یافتن طومار به پارلمان بریتانیا وجود ندارد.

زمانی که امضاکنندگان این طومار به 10 هزار نفر رسید، دولت انگلیس ناگزیر شد به آن پاسخ دهد؛ و در پاسخ اعلام کرد که رؤسای دولت های خارجی که به این کشور سفر می کنند، مانند نتانیاهو، از مصونیت برخوردار هستند و نمی توان آنها را بازداشت کرد.

دولت انگلیس افزود که "ما به خوبی درک می کنیم که درگیری در غزه در سال گذشته به کشته شدن شمار زیادی منجر گشت (....) و همانطور که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس گفت، خشونت به شدت ما را غمگین کرد، همچنین انگلیس در راس تلاش های بین المللی برای آبادانی نوار غزه قرار داشت".

دولت انگلیس اعلام کرده که انگلیس برای تحقق راه حل دو کشور برای پایان دادن به درگیری میان اسراییلی ها و فلسطینی ها تلاش می کند.

هر شهروند انگلیسی می تواند طوماری در سایت اینترنتی مجلس انگلیس راه اندازی کند و از دولت و یا مجلس عوام بخواهد در خصوص مساله ای وارد عمل شود و فقط شهروندان انگلیسی می توانند این طومار را امضا کنند.

رژیم اشغالگر قدس در 8 ژوئیه سال گذشته عملیات نظامی علیه نوار غزه را آغاز کرد که به کشته شدن بیش از 2 هزار فلسطینی و 66 نظامی اسراییلی منجر شد.

برخی وکلای انگلیسی طرفدار فلسطینی ها تلاش کردند تا تزیپی لیونی وزیر دادگستری سابق رژیم صهیونیستی را در پی جنگ غزه در سال 2009_2008 بازداشت کنند، اما ناکام ماندند.

سفارت رژیم صهیونیستی در لندن این طومار اخیر را "بی معنی" توصیف کرده است.

پربیننده ترین خبرها