2 نظامی عربستان در یمن کشته شدند

2 نظامی عربستان در یمن کشته شدند
سه شنبه 3 شهريور 1394 - 11:21

العالم - منابع نظامی در ارتش سعودی به کشته شدن دو تن از سربازان خود در حمله نیروهای یمنی به جیزان جنوبی در عربستان اعتراف کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، از زمان حمله عربستان سعودی به یمن تا کنون شماری از نظامیان این کشور در حملات تلافی جویانه ارتش و نیروهای مردمی یمن کشته شده اند.

درهمین حال ارتش و نیروهای مردمی یمن دیروز نیز در عملیاتی مشترک مرکز نظامی عربستانی "غرف الشیخ" را در شهر جیزان به تصرف کامل خود درآوردند و دو خودروی نظامی سعودی‌ها را منهدم کردند. دراین عملیات شماری از نظامیان سعودی کشته و مابقی متواری شدند.

منابع یمنی تاکید کردند در حالی که عناصر القاعده و مزدوران عربستان سعودی در صدد بودند از طریق تنگه لودر به منطقه مکیراس واقع در شهر البیضاء نفوذ کنند، یگان های ویژه ارتش یمن و کمیته های انقلابی 8 زره پوش هامر اماراتی و یک خودروی نظامی برادلیِ آن ها را منهدم و شمار زیادی از آنان را کشته و زخمی کردند و شماری را نیز به اسارت گرفتند.

نیروهای یمنی همچنین در اطراف کوه های قیفه در مأرب با عناصر القاعده و گروه های مسلح مزدور عربستان سعودی به شدت درگیر شدند در این درگیری شماری از گروه های مسلح کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.

سرهنگ "شرف لقمان" سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر این که تجاوزهای آل سعود را با مقابله به مثل پاسخ خواهیم داد، گفت: تأسیسات سعودی، در تیررس ارتش یمن و کمیته های انقلابی است.

وی همچنین با انتشار بیانیه ای از شهروندان سعودی در استان ابها خواست از تاسیسات نظامی دور شوند تا در امان بمانند.

سرهنگ لقمان خاطر نشان کرد: چشم پوشی جامعه جهانی بر جنایت های متجاوزان، هیچ راهی جز اجرای گزینه های راهبردی مقابله با دشمن، پیش روی یمن نگذاشته است.

روز گذشته، ده ها هزار نفر از مردم یمن، با برگزاری تظاهرات گسترده در صنعا، جنایت های متجاوزان سعودی و مزدوران آنان در یمن و هدف قرار دادن غیرنظامیان بی گناه را محکوم کردند. شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین رفع محاصره ظالمانۀ مردم یمن را که از پنج ماه پیش تاکنون ادامه دارد، خواستار شدند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها