تظاهرات یمنی ها ضد تجاوز سعودی در صنعا

تظاهرات یمنی ها ضد تجاوز سعودی در صنعا
سه شنبه 3 شهريور 1394 - 15:11

العالم - ده ها هزار تن از مردم یمن، با تظاهرات گسترده در صنعا، جنایت های سعودی در تعز و عمران را جنایت های جنگی دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تظاهر کنندگان با در دست داشتن پرچم یمن و پلاکاردهایی در تایید مقابله با تجاوز سعودی ضد مردم یمن، جنایت های عربستان و مزدورانش در استان های مختلف یمن را محکوم کردند.

"شمس الدین شرف" رئیس انجمن علمای یمن، در سخنانی در میان تظاهرکنندگان اعلام کرد که علمای یمن، از ارتش و کمیته های انقلابی و همه آزادگان یمنی که به مقابله با تجاوز سعودی برمی خیزند، حمایت و استقبال می کند.

به نوشته وبگاه خبری "سبأ نت" شرف تاکید کرد: علمای یمن، همه جوانب را بررسی کردند و به این نتیجه رسیده اند که دشمن در بلاهایی که بر سر مردم یمن آورده است، به هیچ وجه حق ندارد و با توجه به این که مردم یمن، مظلوم واقع شده اند برای واکنش به این تجاوز، حق دارند.

وی تصریح کرد: علمای یمن، پیشاپیشِ همه یمنی ها، با مردم هم صدا می شوند و مخالفت خود را با تجاوز سعودی اعلام و آن را محکوم می کنند، زیرا متجاوزان در این تجاوز، بویی از انسانیت و اسلام نبرده اند.

از سوی دیگر "طارق سلام" عضو کمیته اجرایی جنبش جنوب نیز خاطر نشان کرد که پیروزی های دلاورمردان ارتش و کمیته های انقلابی در داخل اراضی اراضی سعودی، بی نظیر است و گامی در جهت بازپس گیری حق از دست رفته یمنی هاست.

وی افزود: این پیروزی ها سبب می شود که همچنان به یمنی بودنمان افتخار کنیم، زیرا تاریخ ثبت خواهد کرد که یمنی ها نجران، جیزان و عسیر را بدون داشتن جنگنده های اف.16، ناوچه های جنگی و پهپاد از عربستان گرفتند و تنها مهماتِ آن تفنگ و گلوله بود و پای پیاده این شهرها را گرفتند.

سلام همچنین استمرار جنایت های سعودی ضد یمن را محکوم کرد و با اشاره به بمباران بندر الحدیده و فاجعه بمباران تعز و هدف قرار دادن اماکن آموزشی در عمران و علاوه بر آن جنایت های مزدوران عربستان در تعز نظیر مثله کردن اجساد و کشتار مردم و بر زمین کشیدن پیکر شهدا، محاکمه عاملان ارتکاب این جنایت ها را خواستار شد.

وی همچنین از جامعه جهانی و سازمان های حقوق بشری خواست که به وظیفه خود در متوقف تجاوز سعودی به یمن و برچیدن محاصره مردم این کشور عمل کنند و عاملان جنایت های جنگی که در یمن ارتکاب شده است را محاکمه کنند.

تظاهر کنندگان در پایان تظاهرات، با قرائت بیانیه ای، جنایت های نژادپرستانه حزب اصلاح در تعز و کشتار شماری از اعضای خانواده الرمیمیه و سر بریدن اسیران و مثله کردن پیکرهایشان را محکوم کردند.

تظاهر کنندگان حملات جنگنده های سعودی به شهرهای مسکونی و مناطق پرجمعیت در تعز و عمران را نیز محکوم کردند و آن را به مثابه کشتار جمعی و جنایت ضد بشریت دانستند و تاکید کردند که این جنایت ها با نقشه ها و راهنمایی آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتکاب می شوند.

در پایان بیانیه، فراخوان بسیج عمومی مالی و جانی اعلام شد و از یمنی ها درخواست شد از وجب به وجب اراضی و حاکمیت و استقلال کشور خود دفاع کنند و به جنگ دشمن و مزدورانش در همه جبهه ها بشتابند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که چیرگی شماری از عناصر داعش بر مناطقی در جنوب یمن، با حمایت مستقیمِ هوایی، دریایی و زمینی از سوی آمریکا، عربستان سعودی و امارات صورت گرفت بنابراین دیگر مجالی برای داستان پردازی در خصوص مبارزه با تروریسم وجود ندارد.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها